شیراز- ایرنا- بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور فعالان و تولیدكنندگان برتر این حوزه در كشور و همچنین پنج شركت از كشورهای ژاپن، چین، فنلاند، تركیه و امارات متحده عربی، تیرماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شركت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، سه ‌شنبه با بیان این مطلب در نشست خبری افزود: این نمایشگاه با همكاری انجمن صنفی انبوه‌ سازان مسكن و ساختمان استان فارس برگزار خواهد شد و تاكنون حدود 60درصد از فضای اختصاص ‌یافته به آن با حضور شركت‌هایی از سراسر كشور از جمله، فارس، سمنان، یزد، مركزی، تهران، اصفهان، و آذربایجان غربی و همچنین نمایندگان محصولات خارجی پنج كشور یاد شده تكمیل شده است.
سید محمود موسوی با بیان اینكه این نمایشگاه در پنج سالن برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیش از 100 شركت داخلی و تولیدكنندگان انواع مصالح ساختمانی، تولیدات خود را كه شامل گچ، سیمان، آجر، سنگ معدنی و مصنوعی و همچنین درهای ضد سرقت، لوله و اتصالات و یراق‌آلات است در این نمایشگاه عرضه می كنند.
وی بیان كرد: سیستم‌های هوشمند ساختمانی، آسانسور، بالابر، كناف، میلگرد،‌ دكوراسیون داخلی و نمای خارجی و همچنین سایر دستاورد‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه صنعت ساختمان نیز در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.
رئیس انجمن صنفی انبوه ‌سازان مسكن و ساختمان فارس نیز در این نشست گفت: ایجاد ارتباط و هم افزایی هرچه بیشتر بین تولیدكنندگان، ارتقای علمی و كیفی صنعت ساختمان، فراهم‌ آوردن زمینه مناسب برای انتقال نوآوری‌های جدید در این صنعت با شاخص‌های فنی و منطبق با آیین‌نامه‌های صادر‌شده و آگاهی‌ بخشی به عموم، از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
ساسان فروتن با تاكید بر اینكه انبوه ‌سازان كشور و استان فارس در این نمایشگاه حضوری فعال خواهند داشت، بیان كرد: برای تحقق شعار امسال كه از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید و حمایت از كالای ایرانی نامگذاری شده است، انجمن انبوه‌سازان بر آن است در نمایشگاه یادشده در همین راستا گام بردارد و آمار 87 درصدی مشاركت‌ كنندگان و تولیدكنندگان داخلی، موید این موضوع است.
دبیر انجمن صنفی انبوه ‌سازان مسكن و ساختمان فارس هم در این نشست اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه به سازمان‌ ها و نهاد‌های مرتبط با صنعت ساختمان از جمله اداره كل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی،‌ بنیاد مسكن، ‌كانون سراسری انبوه‌سازان ایران و سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت، اطلاع رسانی شده است.
احمد رضا جوكار افزود: همچنین با هدف آشنایی شركت كنندگان با مباحث فنی و آیین نامه های صنعت ساختمان، در حاشیه برپایی این نمایشگاه كه به مدت چهار روز ادامه دارد، كارگاه ‌های آموزشی با حضور استادان شاخص این صنعت برگزار خواهد شد.
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از 12 تا 15تیرماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرك گلستان شیراز برپا می شود.
7375 /6118