تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

پكن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین گفت این كشور هرگز از جنگ تجاری با آمریكا و رویارویی در عرصه اقتصاد با واشنگتن هراس نداشته است و نخواهد داشت.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، 'هوا چون اینگ' امروز در گفت وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی در پكن تصریح كرد: آمریكا خیلی راحت، قول و قرارها و تعهداتش را زیر پا می گذارد.
وی با یادآوری اینكه دولت آمریكا قصد دارد تعرفه سنگینی بر روی 50 میلیارد دلار از كالاهای وارداتی چین تا یك ماه دیگر اعمال كند، گفت: ما از منافع شركت های چینی حراست می كنیم.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاكید كرد كه ما نمی خواهیم با آمریكا وارد یك نبرد تجاری تمام عیار شویم اما از این بابت هراسی هم به خود راه نمی دهیم و برای این امر آماده ایم.
در شرایطی كه دو كشور بر سر توقف تعرفه های تجاری و متوقف كردن جنگ تجاری موافقت كرده بودند، ترامپ رئیس جمهوری آمریكا از اعمال محدودیت های تازه بر روی سرمایه گذاری های چین در آن كشور خبر داده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: اگر چنین كاری صورت گیرد، پكن هم بر اساس مقررات و ضوابط از حقوق مشروع شركت های خود حراست كرده و تدابیر لازم را برای مقابله تجاری با آمریكا اتخاذ خواهد كرد.
دو كشور در اوایل ماه جاری میلادی در واشنگتن برای سومین بار مذاكرات تجاری انجام دادند و پس از آن اعلام شد كه برای متوقف كردن نبردهای تجاری و تعرفه های سنگین به توافق رسیده اند.
اما حالا آمریكا می گوید كه تا پایان ماه آینده میلادی 25 درصد تعرفه روی كالاهای وارداتی چین به ارزش 50 میلیارد دلار در نظر خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد شركت های چینی به طور نامحدود در این كشور سرمایه گذاری كنند.
آمریكا همچنین اعلام كرده است محدودیت هایی بر روی صدور روادید برای اتباع چین در نظر خواهد گرفت و روادید كوتاه مدت برای برخی از دانشجویان چینی در نظر خواهد گرفت.
آساق**231**1904**