تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

نوشهر- ایرنا - همزمان با كاهش محسوس دما درغرب مازندران، بارش برف قسمتی از ارتفاعات كوه های علم كوه و تخت سلیمان شهرستان كلاردشت را در ماه آخر فصل بهار سفید پوش كرد.

رئیس قرارگاه كوهنوردی كلاردشت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : كاهش شدید دمای هوای كه از 2 روز گذشته در این منطقه آغاز شد سبب بارش برف در ارتفاعات شده است.
مهرزاد فرضی با اشاره به اینكه بارش برف روز گذشته در این منطقه، ارتفاعات را سفید پوش كرده است ، افزود : همه ساله تعداد زیادی از كوه نوردان داخلی و خارجی به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه به قله های علم كوه و تخت سلیمان صعود می كنند و این روزها نیز تعدادی از افراد كوهنورد قصد صعود به ارتفاعات علم كوه را دارند.
وی گفت : همزمان با بارش برف و سرد شدن هوای منطقه به كوه نوردان توصیه می شود به منظور امنیت خودشان حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
همه ساله نزدیك به 6 هزار كوهنورد داخلی و خارجی برای صعود به علم كوه و تخت سلیمان به شهرستان كلاردشت سفر می كنند.
قله علم كوه به ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر با 45 قله بالای چهار هزار متر و پنج یخچال بزرگ پنج هزار ساله در قسمت جنوب غربی شهر كلاردشت واقع است.
این قلّه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران و دارای فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در كشور است.
علم كوه در 20 كیلومتری جنوب غربی كلاردشت و در استان مازندران واقع است . كلاردشت نزدیك ترین شهرستان استان مازندران به این منطقه و پراچان و طالقان نزدیكترین شهرها در استان تهران به علم كوه هستند.
شهرستان تاریخی و كوهستانی كلاردشت با جمعیتی دستكم 50 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.
7078 /1602/1899