به گزارش روز پنجشنبه گروه علمي ايرنا از پايگاه اينترنتي بي.بي.سي نيوز، نتايج تجزيه و تحليل محققان دانشگاه هاروارد و ديگر دانشگاه هاي آمريكا بر نمرات 10 ميليون دانشآموز راهنمايي در آمريكا طي 13 سال نشان ميدهد كه هواي داغ تاثير منفي بر نتايج امتحانات دارد.
محققان دانشگاه هاي هاروارد، دانشگاه كاليفرنيا لس آنجلس و دانشگاه جورجيا استيت مدعي اند كه در اين مطالعه به شواهد روشني دست يافته اند كه زماني كه دما بالاتر مي رود، بازدهي در مدرسه پايين ميآيد.
اين محققان عملكرد دانش آموزان راهنمايي در امتحانات را بين سالهاي 2001 تا 2014 ميلادي و در شرايط آب و هوايي متفاوت در آمريكا بررسي كردهاند.
اين تحقيق نشان ميدهد در سالهايي كه گرماي هوا بالاتر است، احتمال گرفتن نمرات پايين براي دانشآموزان بيشتر بوده و در سالهايي كه هوا خنكتر است، نمرات آنها بهتر مي شود.
محققان در اين مطالعه با بررسي نسبت گرما و يادگيري متوجه شدند كه هواي داغتر درس خواندن را در مدرسه و تمركز بر نوشتن مشق بيرون از مدرسه را سختتر ميكند.
پژوهشگران محاسبه كردند كه طي يك سال بطور ميانگين در ازاء افزايش 0.55 سانتيگراد، يك درصد افت در يادگيري رخ ميدهد.
بر اساس نتايج اين مطالعه، به نظر نميرسد كه روزهاي سردتر به عملكرد دانشآموزان صدمه بزند اما وقتي دما به بيش از 21 سانتيگراد مي رسد، تاثير منفي قابل توجه است. همچنين كاهش در يادگيري زماني كه دما به بالاي 32 درجه سانتيگراد و حتي بيشتر از 38 درجه ميرسد، شتاب پيدا ميكند.
علمي**2038**2025
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
تهران-ايرنا- نتايج يك تحقيق نشان مي دهد كه دماي بالاي هوا و افت موفقيت دانش آموزان در مدرسه با هم ارتباط دارند.