تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

تهران - ایرنا - رئیس اسبق سازمان اطلاعات مركزی آمریكا(سیا)، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا را با افراد بی صلاحیت و عوام فریب مقایسه كرد و گفت تا بازگشت انسجام و یكپارچگی به كاخ سفید به انتقاد از ترامپ ادامه خواهد داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از واشنگتن پست، برنان كه مدیر سیا در دولت «باراك اوباما» رئیس جمهوری آمریكا بوده است، اغلب از ترامپ انتقاد می كند و به تازگی تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای را «دیوانگی» خواند.
برنان، در مقاله ای كه در این روزنامه منتشر كرد به تجربیات خود در دوران رئیسان جمهوری قبلی آمریكا پرداخته و نوشت هرچند با همه تصمیم گیری های سیاسی آنها موافق نبوده است اما هرگز تردیدی نداشته كه آنها مسئولیت داشتند كشور را با جدیت و اصولی كه سزاوار آن هستند، رهبری كنند.
برنان نوشت، روی كار آمدن ترامپ ضربه مهلكی به نگاه احترام آمیزش به جایگاه ریاست جمهوری بوده است.
این مقام پیشین سیا افزود: ترامپ با دروغ های مداوم خود به مردم آمریكا، رفتاری بسیار غیرعادی از خود نشان داده است و عمدتا به اختلافات در كشور دامن می زند و فعالانه تلاش می كند نهادهای مهمی را كه بخش هایی از آنها دارای ناكارآمدی هستند را تضعیف كند.
برنان كه همچنین در دولت اوباما مشاور امنیت داخلی و مدیر مركز ملی مبارزه با تروریسم در دولت جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریكا بوده است ترامپ را با افراد فاسد، ناكارامد و عوام فریب قیاس و سیاست خارجی وی را «غیرعاقلانه»، «تحریك آمیز» و «خطرناك» توصیف كرد.
این منتقد ترامپ نوشت: در شرایطی كه نگرانی های عمیق ناشی از تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید با صداقت و بدون تعصب رفع شوند ترامپ جذابیت و مهارت های ارتباطی خود را برای ارضای خودخواهی ها و وعده های دروغ خود از دست می دهد.
برنان كه بارها از مصاحبه ها و توئیت های ترامپ انتقاد كرده است، در پایان این مقاله، در مقابل كسانی كه می گویند انتقادهایش اهداف سیاسی را دنبال می كند، از خود دفاع كرد وگفت: من هرگز حزبی نبوده و نیستم. انتقاد من فقط به این دلیل است كه ترامپ نتوانسته به استانداردهایی كه همه ما از رئیس جمهور انتظار داریم، عمل كند.
برنان پیشتر به جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام معترضان به انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس واكنش نشان داد و ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول كشتار مردم غزه دانست.
اروپام**9158 ** 1908