اروميه- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: 16 امامزاده و بقاع متبركه استان آماده برگزاري مراسم احياي شب قدر در شب هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان سال جاري است.

حجت الاسلام ناصرجوانبخت روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مردم استقبال زيادي از برگزاري مراسم ويژه شب هاي احيا در جوار امام زادگان مي كنند و همين امر موجب مي شود تا همه ساله برنامه ريزي ويژه اي براي برگزاري پرشور اين آيين صورت گيرد.
وي با اشاره به وجود 25 امامزاده و بقعه متبركه در استان، بيان كرد: امسال 16 امامزاده و بقعه متبركه براي اجراي اين آيين معنوي در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: سخنراني روحانيان و علما در خصوص فضيلت شب هاي قدر، زندگي پربركت امام علي (ع)، اقامه نماز، قرائت قرآن، قرائت دعاي جوشن كبير و ساير دعاهاي وارده، آيين استغفار و قرآن به سر گذاشتن از جمله برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين آيين به شمار مي رود.
وي بيان كرد: در شهرستان اروميه نيز آيين شب هاي احيا در امامزادگان غريب حسن، سراج الدين، محمد و ابراهيم و آرامگاه سيد حسين عرب باغي برپا مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: در شب هاي قدر امسال يك هزار نفر از مردم شهر اروميه در مجتمع صلواتي نان شب اطعام مي شوند.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: در اين مجتمع از اول ماه مبارك رمضان هر شب طرح افطاري ساده برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا آيين هاي گراميداشت شب قدر در بيش از سه هزار مسجد و هيات مذهبي در استان برگزار مي شود كه در آن مردم به قرائت ادعيه اين شب، قران و استغاثه به درگاه خداوند متعال تا پاسي از شب مي پردازند و تا وقت سحر شب زنده داري مي كنند.
8137/3072