ساري – ايرنا – اولين نشست هم انديشي ارتقاء سطح رسانه با محوريت قرآن و عترت شنبه شب در مصلي قائمشهر برگزار شد و در اين نشست نمايندگان موسسات قراني مازندران خواهان ارتباط نزديكتر رسانه ها با اين موسسات شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين نشست با حضور امام جمعه شهرستان قائمشهر ، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران ، معاون قرآن و عترت اين اداره كل ، معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش مازندران و برخي از مسئولين شهرستاني در مصلي جمعه قائمشهر برگزار شد .
بيش از 50 نماينده از رسانه هاي استان اعم از خبرگزاري ها ، صدا و سيما ، روزنامه هاي سراسري و استاني و رسانه مجازي و سايت ها و همچنين موسسات قرآني در اين نشست حضور داشتند.
در استان مازندران بيش از 200 موسسه قرآني وجود دارد كه در زمينه هاي مختلف آموزشي ، پژوهشي و تبليغي فعاليت مي كنند.
هدف از برگزاري اين نشست بحث و تبادل نظر نمايندگان موسسات قرآني با رسانه ها در باره چگونگي برقراري ارتباط بيشتر براي انعكاس فعاليت هاي قرآني در جامعه عنوان شد.
نمايندگان موسسات قرآني در اين نشست از اصحاب رسانه خواستند تا قرآن را براي همه اقشار جامعه فراگير كنند .
اصحاب رسانه هم در اين نشست از موسسات قرآني خواستند تا براي نشر اخبارشان به آنان اطلاع رساني كنند تا اين تبادل به خوبي انجام شود.
معاون قران و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در اين نشست از تشكيل كارگروه تبليغ و ترويج قران در اين اداره كل خبر داد و گفت : اين كارگروه بر اساس شرح و وظايف ارتقاء سطح رسانه با محوريت قرآن و عترت را بر عهده دارد و اولين هم انديشي را با حضور امام جمعه قائمشهر برگزار كرده ايم .
محمد فوقي هدف از برگزاري اين نشست را اعلام انتظارات موسسات قرآني از اصحاب رسانه و انتظارات اصحاب رسانه از موسسات قراني اعلام كرد.
وي با اعلام اينكه بيش از 200 موسسه قران و عترت در شهرهاي مختلف استان مازندران فعاليت دارد ، گفت : اين موسسات در زمينه هاي مختلف آموزشي ، پژوهشي و تبليغي به فعاليت مشغول هستند.
معاون قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران همچنين حمايت از موسسات قراني را نظارت بر اين موسسات اعلام كرد و گفت كه اين حمايت ها به شيوه هاي مختلف مخصوصا در سبك زندگي ديني قرار است تا به ترويج آن بپردازيم .
نماينده مردم مازندران در مجلس خرگان رهبري در اين نشست گفت : قرآن به امام راحل ( ره ) انديشه ، هويت داده است و به انقلابيون انگيزه داد تا به قيام بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمين علي معلمي با بيان اينكه قرآن براي همگان است ، گفت : اگر مسلماني قرآن را نياموزد ، نوعي عيب و نقص براي او به وجود مي آيد .
وي با اعلام اينكه آموختن و آموزش دادن قرآن كريم منزلت فراواني دارد ، بيان كرد : در اين راستا پيامبر اسلام فرموده كسي كه به فرزند خود قرآن بياموزد مثل آن است كه حج خانه خدا را به جا آورده باشد.
معلمي همچنين در اين نشست از اصحاب رسانه و اعضا قرآني خواست تا كميسيوني از دستگاه هاي فعال ذي ربط قرآني را تشكيل دهند.
معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش مازندران در اين نشست با بيان اينكه در استان مازندران 530 هزار دانش آموز وجود دارد ، گفت كه از اين تعداد حدود 200 هزار نفر به فعاليت هاي قرآني علاقه مند هستند و اصولا در مسابقات شركت به عمل مي آورند .
محمد شعباني با اعلام اينكه آموزش و پرورش بضاعت بسيار بالايي دارد ، افزود : ما در استان مازندران 100 دانش آموز حافظ كل قرآن كريم داريم كه امسال در دهه سوم ماه مبارك رمضان بنا است تا از اين تعداد تجليل به عمل آيد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در اين نشست گفت : اين نشست ها باعث مي شود تا همراهي و همدلي خوب بين اصحاب رسانه و چهره هاي قرآني فراهم شود و اصحاب رسانه هم بايد اينگونه نشست ها را پربار ببينند.
احد جاوداني بيان كرد : ما به يك عامل و همكاري همه جانبه نيازمنديم تا با نتايج هاي بهتر بتوانيم راه كار مهمي ارائه دهيم .
اين نشست با همت معاونت قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد.
در اين نشست بنا شد تا موسسات قرآني در اجراي سياست هاي قرآني نظام و رسانه هم در انتشار توليد گام بردارند .
7334/1654