اروميه- ايرنا- سرپرست شبكه دامپزشكي خوي با اشاره به اينكه نظارت بهداشتي به فرآورده هاي دامي اين شهرستان تشديد شده است، گفت: طرح نظارت بهداشتي ويژه ايام ماه مبارك رمضان با هدف نظارت بر مراكز توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي با فعاليت پنج اكيپ بازرسي در خوي اجرا مي شود.

مجتبي منصوري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: چهار اكيپ بارزسي بهداشتي دامپزشكي به همراه يك اكيپ ويژه متشكل از 15 ناظر در اين زمينه فعاليت دارد.
وي اضافه كرد: با هدف كنترل و نظارت بهداشتي بر انواع گوشت و فرآورده هاي خام دامي در مراكز توليد و عرضه، در ايام ماه مبارك رمضان ناظران بهداشتي با شدت بيشتري فعاليت مي كنند.
وي بيان كرد: با توجه به خطر انتقال بيماري‌هاي مختلف در اثر عرضه غير بهداشتي فرآورده‌هاي خام دامي، از همه شهروندان در خواست مي شود از خريد بدون بسته‌بندي فرآورده‌هاي خام دامي يا داراي بسته‌بندي با برچسب مخدوش خودداري كنند.
سرپرست شبكه دامپزشكي خوي گفت: ستاد اجرايي نظارت بهداشتي ويژه ايام ماه مبارك رمضان اين سازمان در شهرستان با شماره تماس 6220056– 0443 و يا 6220502-0443 آماده دريافت و هر گونه شكايات، انتقادات و پاسخگويي به سوالات شهروندان است.
منصوري افزود: طرح تشديد نظارت هاي بهداشتي بر مراكز توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي در شهرستان خوي تا پايان ماه مبارك رمضان به صورت جدي و مستمر توسط بازرسان بهداشتي تداوم دارد.
به گزارش ايرنا نظارت بهداشتي بر توليد، استحصال، حمل و نقل، نگهداري، فرآوري و عرضه فرآورده هاي خام دامي از وظايف اداره كل دامپزشكي است؛ اين امر به صورت مستمر و بر اساس شيوه نامه نظارتي در طي سال به نحو مناسب به منظور حفظ سلامت و صيانت از حقوق مصرف كنندگان انجام مي­شود كه نقش بسزايي در پيشگيري از بيماريهاي قابل انتقال از طريق غذا دارد.
8135/2093