دمشق- ايرنا- دو غير نظامي سوري امروز (يكشنبه) در حمله جنگنده هاي ائتلاف بين المللي به سركردگي آمريكا به ريف حسكه كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، به نقل از منابع محلي، جنگنده هاي ائتلاف بين المللي، امروز منطقه تل الشاير در ريف حسكه را بمباران كردند كه بر اثر آن يك زن و شوهر كشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.
در حملات ديروز (شنبه) جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي به روستاي هداج در جنوب استان حسكه نيز، 12 شهروند سوري از جمله چهار كودك كشته شدند.
نهاد موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه ديروز اعلام كرد كه از تابستان 2014 تا جمعه (11 خرداد) بيش از سه هزار و 227 شهروند از جمله 796 كودك در حملات هوايي اين ائتلاف به استان هاي حسكه، رقه، ديرالزور، حلب و ادلب كشته شده اند.
ستاد مشترك نيروهاي ائتلاف در گزارش ماهيانه خود اعلام كرد كه از آگوست 2014 تا اواخر اوريل 2018 حدود 29 هزار و 358 بار سوريه و عراق را بمباران كرده است.
براساس اين گزارش، از ابتداي فعاليت ائتلاف تاكنون 892 غيرنظامي در حملاتي كه در سوريه و عراق انجام داده است، كشته شده اند.
آمريكا و چند كشور محدود همپيمان آن، از آگوست 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگي با دولت سوريه، ائتلافي به اصطلاح بين المللي تشكيل داده اند كه تاكنون بسياري از شهروندان بي گناه سوري را در استان هاي مختلف به خاك و خون كشيده و بسياري از زيربناهاي اين كشور را تخريب كرده است.
وزارت خارجه سوريه بارها با ارسال نامه به دبيركل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاكيد كرده است كه خسارت هاي انساني و مادي ناشي از حملات ائتلاف آمريكايي به سوريه، كمتر از جنايت هاي گروه تروريستي داعش نيست.
وزارت خارجه سوريه ادامه داد: تخريب زيرساخت هاي سوريه، نشان دهنده اهداف واقعي اين ائتلاف است كه با ادعاهاي مبارزه با داعش و ديگر گروه هاي تروريستي، هيچ تناسبي ندارد.
دمشق بار ديگر از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غيرقانوني به سركردگي آمريكا و هدف قراردادن شهروندان از جمله زنان و كودكان بي گناه سوري را كه با ادعاهاي اين ائتلاف درباره رعايت قوانين بين المللي، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محكوم كند.
خاورم ** 1487 **8005*1049