كيش – ايرنا - همزمان با شب ضربت خوردن مولاي متقيان، امام علي (ع) و در آغازين شب از لحظه هاي پرفيض قدر، مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در مسجد خاتم الانبيا (ص) و ديگر مساجد كيش برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، شب قدر از شب‌هاي مقدس و ارزشمندي است كه در قرآن به آن اشاره و تاكيد شده كه در تمام سال، شبي به فضيلت آن وجود ندارد و شب ‌زنده ‌داري و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در اين شبه ها بسيار توصيه شده است،
شب قدر، شب نزول قرآن و با فضيلت‌ترين شبِ سال و شب رحمت الهي و آمرزش گناهان است، شبي كه همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه اراده و اختيار و قابليت‏ هاي او رقم مي خورد و شبي برتر از هزار ماه عبادت است.
شب قدر از شب‌هاي مقدس و متبرك توصيه شده دين مبين اسلام است و خداوند در قرآن مجيد از آن به بزرگي ياد كرده و سوره‌اي نيز به نام 'سوره قدر' نازل فرموده است.
در تمام سال، شبي به خوبي و فضيلت شب قدر نمي‌رسد چرا كه اين شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائكه و روح نيز نام گرفته است.
يكي از شب‌هاي 19، 21 و 23 رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در اين سه شب به دعا و راز و نياز با خداوند پرداخته و شب زنده‌داري مي‌كنند و شب قدر همان شبي است كه فرشتگان خداوند از عرش به زمين مي‌آيند.
دلباختگان آكنده از معنويت و عشق، در اين شب با تمام وجود دست هاي ملتمس خود را به سوي آسمان بالا مي برند، تا شايد رحمت بيكران الهي شامل حالشان شود.
شب هاي قدر فرصتي گرانبها براي شستشوي آينه دل و زودن آن از بدي ها و تيرگي هاست و بهترين فرصت براي تمرين خود سازي و آراسته كردن جان و روح با نيكي ها و فضايل خوب اخلاقي است.
مراسم احياي شب هاي قدر امسال نيز همچون سال هاي گذشته با حضور گسترده مردم و اجراي برنامه هاي ويژه در قالب طرح ضيافت الهي در سطح مساجد جزيره كيش بويژه مسجد خاتم الانبيا (ص) برگزار شد.
در اولين شب قدر كه مصادف با شب ضربت خوردن مولاي متقيان نيز هست مومنان پس از قرائت دعاي جوشن كبير و اداي اعمال خاصه شب هاي قدر به سوگواري در عزاي شهادت علي ابن ابيطالب (ع) پرداختند.
6993