كوالالامپور- ایرنا- برخی گمانه زنی های رسانه ای حاكی است: هتل 'شانگریلا' سنگاپور محل دیدار احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا و 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی در سنگاپور در ماه جاری خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، قرار است رهبر كره شمالی و رئیس جمهوری آمریكا قرار است 12 ژوئن برابر با 22 خرداد ماه با یكدیگر دیدار كنند.
طبق گمانه زنی های برخی رسانه های آمریكایی و آسیایی اگرچه بسیاری از هتل ها و مراكز لوكس زنجیره ای مانند 'گرند حیات' و 'اس تی رگی' در سنگاپور وجود دارد اما كارشناسان براین باورند كه دیدار دوجانبه كیم – ترامپ در هتل پنج ستاره شانگریلا Shangri-La در مركز این شهركوچك انجام خواهد شد.
برخی كارشناسان امنیتی به شبكه سی ان بی سی گفتند: با توجه به اینكه هتل 792 اتاقه شانگریلا در بالای یك تپه قرارگرفته كه صرفا یك جاده باریك از آن می گذرد و چشم انداز خوبی برای اطراف دارد، این ویژگی ها در مجموع به نیروهای امنیتی اجازه می دهد كه موقعیت امنی در حفاظت از رهبران دو كشور در جریان این دیدار مهم ایجاد كنند.
این هتل یك مركز تجمعات سیاسی بسیار مهم بین المللی در سنگاپور محسوب می شود و پیشتر میزبانی 'باراك اوباما' و 'جرج دبلیو بوش' دو رئیس جمهوری سابق آمریكا را نیز در كارنامه خود داشته است.
'جرج دبلیو بوش ' در سال 2015 در این هتل نشست های مشترك جداگانه ای با 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین و 'ما یینگ جی ئو' Ma Ying-jeou رئیس جمهوری پیشین تایوان برگزار كرد.
این هتل همچنین هرساله میزبان كنفرانس امنیتی گفت وگوهای شانگریلا با حضور وزیران و مسئولان دفاعی و امنیتی كشورهای متعدد از سراسر جهان است.
این كنفرانس در سال جاری با حضور 28 مقام ارش و عالی رتبه دفاعی و ناندرا مودی نخست وزیر هند در سنگاپور و دراین هتل برگزار شد.
چهارمین نشست از هفدهمین كنفرانس امنیت آسیا موسوم به گفت و گوی های دور شانگریلا Shangri-La به مدت سه روز در هفته جاری در سنگاپور برگزار شد. شركت كنندگان در این نشست درباره چالش هایی كه امنیت جهان به ویژه آسیا را تهدید می كند بحث و گفت و گو كردند.
'گفت وگوی شانگریلا' یك اجلاس بین دولتی است كه از سال 2002 هرسال توسط موسسه بین المللی مطالعات استراتژیك، در یك كشور و امسال در سنگاپور برگزار شد.
در جریان كنفرانس سال 2016 شانگریلا یكی از نیروهای امنیتی نپالی فردی را كه بدون توجه به اخطارهای ایست ، سعی داشت با خودرو به داخل این هتل نفوذ كند، با شلیك گلوله از پای درآورد.
گمانه زنی های رسانه ای در حالی در مورد برگزاری محل دیدار ترامپ – اون بالا گرفته است كه تاكنون هیچ یك از مقام های رسمی سنگاپور و همچنین مسئولان هتل در این زمینه اظهار نظر رسمی نداشته اند.
علاوه براین واشنگتن و پیونگ یانگ نیز هنوز در مورد مكان اصلی این دیدار با یكدیگر به طور كامل توافق نرسیده اند، اما طبق آخرین اطلاعیه كاخ سفید، قرار است این 2 نفر درساعت 9 صبح ( به وقت محلی) در روز 12 ژوئن (22 خرداد) در شهر سنگاپور با یكدیگر دیدار و گفت وگو داشته باشند.
براساس این ارزیابی ها، اگر مكان نشست دو جانبه یك هتل مانند شانگریلا باشد اما ممكن است رهبران پس از انجام این دیدار، این محل را به مقصد سایر هتل های دیگر ترك كنند.
دولت – شهر سنگاپور در سال 2006 میزبان اجلاس مشترك صندوق بین المللی پول و بانك جهانی نیز بود.
'كیم یونگ چول' نائب رئیس حزب كارگران كره شمالی و دستیار ارشد رهبر این كشور، پس از 5 روز سفر به آمریكا روز گذشته از طریق فرودگاه پكن به پیونگ یانگ بازگشت.
كیم كه از چهارشنبه گذشته در آمریكاسرگرم مذاكره برای دیدار احتمالی ترامپ- كیم بود ، پیش از آنكه به منظور تحویل نامه 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی با 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریكا در كاخ سفید دیدار كند در نیویورك با 'مایك پمپئو' وزیر خارجه آمریكا ملاقات كرده بود.
آساق **241**1599