تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

سنندج - ايرنا - رئيس دانشگاه كردستان گفت: قدس مساله اصلي و كلان جهان اسلام است بنابراين حضور گسترده در راهپيمايي امروز؛ اتحاد و وحدت مسلمانان در اقصي نقاط جهان را نشان مي دهد.

فردين اخلاقيان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: قدس يكي از مسائل مهم امت اسلام است و دولت ها دخالت چنداني در آن ندارند چون مردم بيشترين نقش را در ثبت تاريخي اين روز دارند.
وي با بيان اينكه در برگزاري باشكوه راهپيمايي روز قدس، مساله اصلي حضور مردم است، افزود: مردم با حضور باشكوه خود، توطئه هاي استكبار و دشمنان ملت مظلوم فلسطين را خنثي مي كنند.
رئيس دانشگاه كردستان تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي دشمن مشترك جهان اسلام است و مي خواهد اتحاد ميان مسلمانان را از بين ببرد تا بيشتر بر مناطق خاورميانه مسلط شود ولي مردم با حفظ وحدت و اتحاد خود نقشه هاي شوم آنان را نقش بر آب خواهند كرد.
اخلاقيان يادآور شد: مردم متدين و انقلابي استان كردستان امروز همگام با ساير نقاط ايران اسلامي با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس بار ديگر به نداي مظلوميت مردم فلسطين پاسخ مي دهند.
به گزارش ايرنا، حضرت امام خميني (ره) بنيانگذاري جمهوري اسلامي ايران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجري خورشيدي مصادف با سيزدهم رمضان 1399 هجري قمري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعيين كردند و آن را روز حيات اسلام ناميدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ايرانيان بلكه آزاديخواهان بسياري از كشورهاي جهان در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با فرياد خود همبستگي بين‌المللي با مردم فلسطين و حمايت از حقوق قانوني آنان را اعلام مي كنند.
مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس همزمان با سراسر كشور امروز جمعه 18 خرداد از ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان كردستان برگزار شد.
راهپيمايي روز جهاني قدس در سنندج ساعت 10 صبح از ميدان آزادي اين شهر آغاز و در مسير خيابان فردوسي - خيابان امام خميني(ره) تا سه راه حبيبي ادامه دارد، ماموستا فايق رستمي نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري سخنران اين مراسم بود.
7348/9102