اروميه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي با اشاره به پرداخت 360 ميليارد ريال تسهيلات در حوزه اشتغال پايدار روستايي گفت: اين استان علاوه بر كسب رتبه دوم كشوري در اين خصوص، در شاخص هاي مختلف اين طرح استان پيشتاز كشور شد.

رضا حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رتبه مناسب در بين 31 استان كشور نشان دهنده فعاليت بسيار خوب شوراي اشتغال آذربايجان غربي، بانك هاي عامل و نهادهاي مرتبط است.
وي اضافه كرد: آذربايجان غربي همچنين در پايش كشوري صورت گرفته با 115 طرح بهره مند شده از تسهيلات، رتبه دوم را پس از استان فارس به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: همچنين در راستاي اجراي طرح هاي اشتغال پايدار روستايي، آذربايجان غربي رتبه نخست در شاخص هاي نسبت مبلغ تسهيلات پرداختي به مبلغ تسهيلات ارسال شده به بانك و طرح هاي پرداخت شده نسبت به تعداد طرح هاي ارسال شده به بانك را در بين استان هاي مختلف كشور كسب كرده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: با توجه به اين آمار، آذربايجان غربي پيشتاز پرداخت تسهيلات اشتغالزايي طرح هاي اشتغال روستايي و عشايري و فراگير در كشور به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، جلسات كارگروه اشتغال آذربايجان غربي هر هفته به رياست محمد مهدي شهرياري استاندار آذربايجان غربي و با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار و اعضاي كارگروه برگزار مي شود كه در اين جلسات طرح هاي ثبت شده در سامانه كارا بررسي و دستور پرداخت آن از طريق بانك هاي عامل از جمله بانك كشاورزي، بانك توسعه تعاون،پست بانك و صندوق كار آفريني اميد صادر مي شود.
تسهيلات اختصاص داده شده به آذربايجان غربي در قالب اشتغال پايدار روستايي و عشايري 4800 ميليارد ريال است كه مديران بخش هاي مرتبط در صدد هستند حداقل 70 درصد اين رقم را تا پايان خردادماه به مرحله اعطاي تسهيلات برسانند.
8137/2093