قصرشيرين - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي سرپل ذهاب از آغاز برداشت سيب زميني از سطح 185 هكتار از اراضي زيركشت اين محصول در اين شهرستان خبر داد.

مجتبي حسيني پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: ميانگين عملكرد سيب زميني 25 تن در هر هكتار است و پيش بيني مي شود امسال در مجموع چهار هزار و 650 تن از اين محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وي با بيان اينكه تاكنون 85 هكتار از مزارع سيب زميني شهرستان برداشت شده است، گفت: در سال جاري ارقام پرمحصول 'برون و كوزيما' براي كشت در اين شهرستان استفاده شد كه عملكرد قابل قبولي داشت.
وي همچنين از آغاز برداشت انگور ياقوتي از سطح 900 هكتار از تاكستان هاي اين شهرستان خبرداد و اظهارداشت: پيش بيني مي شود با عملكرد ميانگين هشت تن در هر هكتار ، در مجموع هفت هزار تن انگور از تاكستان هاي سرپل ذهاب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مديرجهاد كشاورزي سرپل ذهاب بيان كرد: با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي ، محصول انگور ياقوتي توليدي اين شهرستان از كيفيت ، طعم و مزه مطلوبي برخوردار است.
حسيني پور با بيان اينكه كار برداشت اوليه انگور ياقوتي از چند روز گذشته از 180 هكتار از تاكستان هاي اين شهرستان آغاز شد ، ادامه داد: سرپل ذهاب پس از قصرشيرين به لحاظ گرمسيري بودن از نخستين مناطق در كشور است كه برداشت انگور در آن آغاز شده است و اين محصول به عنوان نوبرانه روانه بازار مي شود.
سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه با بيش از 90 هزار تن جمعيت در مجموع 35 هزار هكتار اراضي كشاورزي و باغي دارد.
7079/7399/8066