دمشق- ایرنا - جنگنده های ائتلاف بین المللی به سركردگی آمریكا امروز (دوشنبه) كشتار جدیدی در سوریه به راه انداختند كه در اثر آن دستكم 18 پناهنده عراقی در این كشور كشته شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام كرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا با بمباران مدرسه ای در روستای 'خویبیرة' در حومه جنوبی استان حسكه، 18 زن و كودك عراقی پناهنده را به خاك و خون كشیدند كه از بیم جنایات تروریستی داعش و بمباران ائتلاف بین الملل از عراق به سوریه گریخته بودند.
جنگنده های ائتلاف آمریكایی همچنین سه شنبه هفته گذشته خانه های شهروندان را در روستای 'جزاع' در شمال الدشیشه در حومه جنوبی شهر الشدادی استان حسكه بمباران كردند كه در اثر آن 10 غیرنظامی كشته شدند كه در میان آنان شماری زن و كودك بودند.
روستاهای واقع در حومه شهر الشدادی نیز پیشتر از سوی ائتلاف آمریكایی با هدف زمینه سازی برای اشغال توسط گروه های شبه نظامی كرد تحت حمایت آمریكا مورد حمله قرار گرفتند.
ائتلاف بین الملل آمریكایی طی چند روز اخیر به حملات خود علیه مجتمع های مسكونی در حومه جنوب شرق الشدادی شدت بخشیده و به طور عمد خانه های غیرنظامیان را منهدم كرده است.
ساكنان روستاهای كه حاضر نبودند به شبه نظامیان كرد بپیوندند، مورد هجوم بیشتری قرار گرفتند.
900 غیرنظامی از ابتدای عملیات ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریكا تاكنون در سوریه و عراق كشته شده اند.
ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریكا از اوت سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاك و خون كشیده و بسیاری از زیربناهای این كشور را تخریب كرده است.
عناصر موسوم به نیروهای دمكراتیك سوریه با حمایت آمریكا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
خاورم ** 1487 ** 8005 ** 1071