مهاباد- ايرنا- معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار شهرستان ويژه مياندوآب با بيان اينكه در سال گذشته 335 طرح اشتغالزايي ويژه مددجويان كميته امداد در اين شهرستان به اجرا درآمده است، گفت: براي اجراي اين طرح ها 73 ميليارد و 750 ميليون ريال تسهيلات پرداخت شد.

به گزارش ايرنا ناصر اميري روز سه شنبه در جلسه اشتغال مددجويان كميته امداد اين شهرستان، بيان كرد: كميته امداد امام خميني (ره) قدم هاي خوبي براي كمك رساني به محرومان و افراد بي بضاعت برداشته است كه اين موضوع جاي تقدير دارد.
وي همچنين با تقدير از همكاري بانك هاي عامل براي پرداخت وام هاي خوداشتغالي به مددجويان، گفت: تلاش دولت تدبير و اميد بر اين است تا وام به كساني كه مي توانند در رونق اقتصادي و اشتغالزايي در جامعه نقش ايفا مي كنند، پرداخت شود و بانك ها نيز در اين زمينه به وظيفه خود عمل مي كنند.
فرماندار مياندوآب همچنين با تاكيد بر تداوم همكاري بانك هاي عامل در پرداخت تسهيلات اشتغالزا براي مددجويان نهادهاي حمايتي، گفت: بانك ها در پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير و اشتغال پايدار و توسعه روستايي اهتمام ويژه داشته باشند تا اعتبارات فوق در سطح شهرستان جذب شده و در موضوع توسعه و اشتغالزايي شهرستان مفيد واقع شود.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب نيز در اين مراسم گفت: سال گذشته براي 295 مددجو‌ وام خود اشتغالي به مبلغ پنج ميليارد و 390 ميليون ريال توسط بانك هاي عامل و به 31 نفر مبلغ 6 ميليارد و 300 ميليون ريال از منابع امدادي پرداخت شده است.
رسول بخشي افزود: يك طرح از صندوق توسعه ملي با مبلغ 300 ميليون ريال و 9 دستگاه خودرو وانت نيسان با مبلغ 2 ميليارد و 700 ميليون ريال از منابع صندوق كارآفريني اميد خريداري و براي اشتغالزايي به مددجويان اهدا شده است.
وي با بيان اينكه اشتغالزايي انجام شده در صنوف مختلف از جمله دامپروري، قاليبافي و غيره بوده است، بيان كرد: در كنار اين طرح ها، براي بيش از 650 نفر نيز به صورت غيرمستقيم اشتغا ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه امسال نيز در راستاي حمايت و اشتغالزايي مددجويان گام برمي داريم، افزود: در چند سال گذشته حدود 2 هزار و 800 طرح اشتغالزايي با حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در مياندوآب اجرايي شده است.
مدير كميته امداد امام خميني(ره) مياندوآب با اشاره به اينكه در كنار طرح هاي اشتغال زايي براي آموزش مهارت آموزي مددجويان اقدام شده است، گفت: در يك سال گذشته 362 مورد آموزش مهارت آموزي و نيز 36 مورد آموزش هاي كارآفريني و 23 مورد حرفه آموزي دانش آموزان مددجو انجام گرفته است.
وي افزود: همچنين 83 نفر از فرزندان مددجويان از طريق موسسه هاي كاريابي در ساير شهرها به كار معرفي شده اند‌‌.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه از همكاري بانك هاي عامل شهرستان مياندوآب در پرداخت تسهيلات اشتغالزا به مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) تجليل شد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و سومين شهر پرجمعيت استان است.
3093