زاهدان - ایرنا - خیران نوعدوست شهرستان كنارك در جنوبی ترین نقطه سیستان و بلوچستان به پرداخت 130 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد متعهد شدند.

به گزارش ایرنا مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان سه شنبه شب در جشن گلریزان كنارك گفت: هر ساله شاهد این هستیم كه شماری از هموطنان ما بر اثر یك حادثه غیرعمد و یا مشكلات مالی روانه زندان می شوند كه با برپایی جشن های گلریزان می توان زمینه آزادی این افراد را فراهم كرد.
رحمدل بامری افزود: زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند كه اقدامات پیشگیرانه را انجام نداده اند و دچار گرفتاری شده اند.
وی تصریح كرد: هم اینك 14 نفر از محكومان جرایم غیرعمد در حوزه چابهار، كنارك، قصرقند، نیكشهر و سرباز بسر می برند.
بامری افزود: امسال 32 جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارك رمضان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده كه در حال اجراست.
وی سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و محكومیت های مالی را شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان ذكر كرد.
وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست كرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نكردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه كنند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای كمك به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره كارت 6104337770113635 بانك ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامكی *780*7777054# نیز پرداخت كنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
بندر كنارك در 630 كیلومتری جنوب زاهدان، مركز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مكران) واقع شده است.
7316**3213