رشت - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش گيلان گفت: دريافت هرگونه وجه به جز وجوه مربوط به بيمه حوادث و كتاب هاي درسي در زمان ثبت نام مجاز نيست.

به گزارش ايرنا، مهدي حاجتي روز پنجشنبه در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گيلان در رشت افزود: برگزاري آزمون ورودي مصاحبه و تعيين شرط معدل براي ثبت نام دانش آموزان در مدارس گيلان نيز ممنوع است و نبايد دانش آموزي به اين دلايل از ثبت نام محروم شد.
وي اظهار داشت: البته وجوه اختياري مربوط به كمك هاي مردمي، فعاليت هاي فوق برنامه ، سرويس مدارس و غيره با هماهنگي و موافقيت انجمن اولياي مدارس با رعايت قوانين و مقررات مربوطه بعد از آغاز سال تحصيلي امكان پذير است.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان خاطر نشان كرد: تمامي فرايند ثبت نام از طريق سامانه هاي مربوط از جمله سناد و سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي دانش آموزان بدو ورود به دبستان انجام مي شود.
وي با بيان اين كه تمامي دانش آموزان ورودي پايه اول ابتدايي ملزم به گذراندن تمام مراحل برنامه سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي هستند، افزود: مديران مدارس موظفند حداكثر تا پايان مرداد نسبت به نوبت گيري و معرفي اين دانش آموزان در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ، ثبت نام كنند.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان اظهار داشت: نوآموزاني كه در دوره پيش دبستاني در سال 96 برنامه سنجش سلامت را گذرانده اند نياز به طي اين دوره نداشته و مجاز به ثبت نام هستند.
وي يادآور شد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس عادي و هيات امنايي بر اساس محدوده جغرافيايي انجام مي شود و در صورت برخورداري از ظرفيت خالي ، ثبت نام خارج از محدوده بلامانع است اما ثبت نام از هنرجويان هنرستان ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدوديت جغرافيايي بر اساس ضوابط انجام مي شود.
وي اظهار كرد: ثبت نام در پايه هاي ورودي مقاطع متوسطه اول و دوم منوط به داشتن كارنامه قبولي از پايه قبلي است و در پايه دهم نيز بايد بر اساس برگه هدايت تحصيلي و ميزان ضريب جذب تعيين شده بر حسب شاخه و رشته اعلام شده از سوي اداره كل آموزش و پرورش انجام مي گيرد.
حاجتي بيان داشت: آخرين مهلت ثبت نام دانش آموزان قبولي خرداد ماه سال جاري حداكثر سي ام مرداد است، همچنين براي دانش آموزان پايه هاي مياني نياز به حضور اولياء براي ثبت نام در مدارس نيست و مديران مدارس مكلف به نام نويسي دانش آموزان بدون حضور اولياء هستند.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با بيان اين كه آموزش و پرورش جولانگاه سياسي نيست، تصريح كرد: آموزش و پرورش مركز تعليم و تربيت است و تمام تلاشمان را براي انجام وظايف تخصصي در اين دستگاه فرهنگي به كار گرفته ايم.
وي با بيان اين كه داشتن نگاه سياسي براي مديران در مدارس عيب نيست ، خاطر نشان كرد: اما آموزش و پرورش نبايد در مسايل سياسي ورود كند و اين نگاه را در بين دانش آموزان تزريق كند.
حاجتي اضافه كرد: آموزش و پرورش در چارچوب سياست هاي دولت، نظام و اجراي تعليم و تربيت و سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از تاكيدات رهبري، گام بر مي دارد.
وي با بيان اين مطلب كه عزل و نصب ها در آموزش و پرورش گيلان حرفه اي و تخصصي است، اظهار كرد: در اين بخش تمام تلاشمان به كار گيري نيروهاي كاملا تخصصي و متعهد است.
استان گيلان 370 هزار دانش آموز دارد.
7286 /6030