انزلي - ايرنا - فرماندار بندرانزلي تاكيد كرد: تامين امنيت اجتماعي و اخلاقي و فراهم سازي خدمات رفاهي براي گردشگران و شهروندان در سواحل از موضوعات مهم و ضروري خدمت رساني است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ميرشمس مومني زاده روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهي سواحل شهرستان بندرانزلي اظهار كرد: بايد در سواحل به گونه اي برنامه ريزي شود كه مسافران و گردشگران مشكلي نداشته باشند.
وي با اشاره به همكاري دوستانه ناجيان غريق در تعطيلات خردادماه جاري افزود: با توجه به عدم پرداخت كامل مطالبات معوقه ناجيان غريق ، در تعطيلات خرداد ماه حاضر به همكاري نبودند كه با درخواست بنده و نماينده مردم انزلي در مجلس وارد عمل شدند.
مومني زاده تاكيد كرد: بايد شرايطي فراهم شود تا پيش از شروع فعاليت ستاد ساماندهي سواحل بخشي از مطالبات معوقه ناجيان غريق پرداخت شود.
وي يادآور شد: استاندار گيلان طي بازديد از نوار ساحلي شهرستان بندرانزلي ايجاد شناگاه جديد در ساحل روستاي بشمن را تاييد و بر اساس نياز شهرستان به زودي شناگاه جديدي در اين محل ايجاد مي شود.
فرماندار بندرانزلي تصريح كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه از ساحل بندرانزلي به صورت چهار فصل استفاده شود.
مومني زاده با اشاره به لزوم تداوم آزاد سازي حريم 60 متري دريا گفت: بايد بررسي لازم در خصوص تامين امنيت و استقرار ناجيان غريق و هلال احمر در نقاط خطر آفرين ساحل در جهت كاهش غريق صورت پذيرد.

**مطالبات معوقه ناجيان غريق پرداخت شود
در ادامه اين جلسه نماينده مردم انزلي در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر مديريت زمان باقي مانده تا آغاز سفرهاي تابستاني گفت: امسال به لحاظ مشكلات مالي سال سختي را پيش رو داريم.
وي با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات معوقه ناجيان غريق گفت : مشكلات و اعتبارات مورد نياز ستاد ساماندهي سواحل و تامين اعتبارات مالي به صورت مكتوب به وزير كشور اعلام شده است.
وي با اشاره به ورود فاضلاب ها به صورت مستقيم به دريا به عنوان يكي از مشكلات و معضلات سواحل انزلي افزود: بايد با استفاده خط لوله هاي انتقال اين فاضلاب ها به تصفيه خانه منتقل شود.
خسته بند تاكيد كرد: مي توان با ايجاد پاركينگ در ساحل، درآمدزايي خوبي ايجاد كرد.
وي با اشاره به كاهش آمار غريق در بندرانزلي در سال گذشته نسبت به سال هاي قبل خاطرنشان كرد: با وجود اينكه افراد غرق شده در سال هاي گذشته در نقاط خطرآفرين دريا اقدام به شنا كرده بودند اما بايد شرايط لازم براي تامين امنيت جاني مسافران و شهروندان فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و به دليل داشتن مواهب الهي و جاذبه هاي گردشگري هرساله در ايام سفر پذيراي گردشگران بسيار از سراسر كشور است.
7471/2007