خرم آباد - ایرنا - مردم لرستان در نقاط مختلف این استان نخستین پیروزی تیم ملی ایران در جام جهانی را مقابل تیم ملی مغرب جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا همزمان با پایان یافتن دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل مغرب و برد یك بر صفر تیم كشورمان، مردم لرستان به ویژه شهر خرم آباد با حضور خودجوش در مناطقی از شهر، این پیروزی را جشن گرفتند.
برد تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دقایق شادی مردم را دوچندان كرد و دقایقی پس از اعلام پایان بازی، خیابان های منتهی به میدان 22 بهمن و مجموعه زیباكنار خرم آباد مملو از جمعیت شد.
تردد از ابتدای خیابان انقلاب به دلیل ازدحام جمعیت سنگین بود و هواداران خوشحال تیم ملی، مجموعه تفریحی گردشگری زیبا كنار گرد هم آمدند تا كسب سه امتیاز ارزشمند را جشن بگیرند.
خیابان‌های شهر مملو از جمعیت و هواداران فوتبال شد و بسیاری از آنها به صورت خانوادگی به جشن و پایكوبی پرداختند.
صدای بوق خودروها در خیابان ها به صدا درآمد و مردم با پرچم های سه رنگ و شعار ایران ایران شادی خود را به نمایش گذاشتند و البته خرم آبادی ها به دلیل حضور 2 همشهری خود علیرضا بیرانوند و وحید امیری شادی مضاعفی دارند و یك صدا این 2 ملی پوش را تشویق كردند.
برف پاكن های وسائط نقلیه در حالی كه پرچم كوچك ایران برآنها وصل شده بود به نشانه شادمانی به حركت در آمدند و برخی از جوانان در میدان كیو خرم آباد نورافشانی كردند.

** جشن پیروزی تیم ملی در سلسله
مردم شهرستان سلسله بلافاصله پس از برد شیرین تیم ملی ایران در مقابل تیم ملی مراكش با حضور در خیابان های شهرستان به جشن و شادی پرداختند.
تمامی خیابان های اصلی شهرستان مملو از خودروهایی بود كه با كشیدن بوق های ممتد و فریادهای زنده باد یوزهای ایرانی سردادند.
پارك شهید باهنر الشتر مملو از خانواده هایی بود كه به صورت دسته جمعی به تماشای پیروزی شیرین و دلچسب تیم ملی ایران مقابل مغرب نشسته بودند.
برخی از فوتبال دوستان سلسله كه از برد شیرین تیم ملی كشورمان به وجد آمده بودند با حضور در پشت بام های منازل مسكونی خود و سردادن ندای الله اكبر و زنده باد ایران و شلیك تیرهای هوایی پیروزی تیم ملی را جشن گرفتند.
پیرمردی كه به همراه نوه هایش در حال شادی و خوشحالی بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه تیم ملی فوتبال كشورمان توانست فعل خواستن توانستن است را به خوبی در زمین صرف كند، اظهار داشت: امروز یكی از بهترین روزهای مردم ایران در تاریخ ورزشی كشور است.
اكبر مرادی با بیان اینكه علاقه به فوتبال پیرو جوان ندارد، افزود: این پیروزی را به تمامی مردم و ورزش‌ دوستان تبریك می‌گویم و امیدوارم با تداوم پیروزی ‌ها بتوانیم در جام جهانی بدرخشیم.
راننده‌ ای نیز كه پشت چراغ قرمز ایستاده بود و با كشیدن بوق‌ های مكرر شادمانی خود از صعود تیم ملی به جام جهانی را ابراز می كرد، نیز افزود: به تیم ملی كشورم و تمامی بازیكنان غیورش عشق می‌ ورزم و از شادی سر از پا نمی ‌شناسم.
محسن ندری عنوان كرد: این برد شیرین تیم ملی كشورمان همانند دیگر مناسبت‌ های ملی و سیاسی چشم دشمنان را كور می‌ كند زیرا دشمنان تصور این پیروزی را هرگز نداشتند.
وی گفت: امروز مردم كشور ایران عیدی خود را در عید سعید فطر با برد شیرین مقابل حریفی سرسخت از خداوند گرفتند.

** شادی مردم در پلدختر
مردم پلدختر نیز پس از پیروزی یك بر صفر تیم ملی ایران در بازی های جام جهانی 2018 با حضور در خیابان ها شادی بی مثال خود از این پیروزی را جشن گرفتند.
پس از این پیروزی هواداران تیم ملی فوتبال در پلدختر با خودروهای خود به خیابان آمدند و جوانان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در حالی كه خود را از شیشه خودروها بیرون كشیده بودند به شادی پرداختند.
جمعی از جوانان و نوجوانان پلدختری در میدان شهید بهشتی این شهر مقابل هم ایستاده و به دست زدن، پایكوبی و سردادن سرود پرداختند.
این در حالی بود كه جمع دیگری از جوانان و مردم سوار بر خودروهای خود بوق زنان دور این میدان با وجود ترافیك سنگین به آرامی حركت می كردند.
این شادی و سرور هواداران تیم ملی در سایر نقاط این شهر نیز برپا بود.

** الیگودرز غرق در شادی و سرور
مردم فوتبال دوست شهرستان الیگودرز نیز پس از این دیدار با حضور در خیابان ها، بوق های مكرر و نورپردازی، پیروزی تیم ملی ایران را جشن گرفتند و به شادی پرداختند.
برخی با پوشیدن پیراهن تیم ملی و حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پخش سرود ایران به شادی پرداختند.
عده ای از هموطنان نیز در روز عید با شادمانی از برد تیم ملی در جام جهانی به پخش شیرینی و شكلات در بین مردم پرداختند.
تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه و در گروه B با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراكش همگروه است كه امشب در اولین دیدار خود و در دقیقه 95 بازی در مقابل تیم مغرب به پیروزی شیرین یك بر صفر دست یافت.
اسپانیا و پرتغال دیگر هم گروهی های ایران در جام جهانی 2018 روسیه هستند.
این خبر تكمیل می شود...
7265/3022