بغداد – ایرنا – عضو كمیسیون امنیت پارلمان عراق گفت كه بمباران مقر یكی از گروههای الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا تلاشی برای بازگرداندن داعش به كشور است.

به گزارش ایرنا، 'اسكندر وتوت' روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: واشنگتن به دنبال كنترل كامل مرز عراق و سوریه می باشد تا از این طریق طرح های تروریستی خود را پیاده كند و درهای بازگشت گروهای تروریستی داعش به كشور را باز كند.
ایرنا شب گذشته به نقل از یك منبع مطلع از هدف قرار گرفتن مقر یكی از گروههای مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوكمال در مرز سوریه با این كشور خبر داد و به نقل از این منبع به احتمال بالای انجام این حمله از سوی آمریكا اشاه كرد.
وتوت از دولت عراق خواست سریعا برای توقف این گونه حملات از سوی ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش اقدام كند.
وی افزود: باتوجه به این كه حمله به نیروهای الحشد الشعبی نقض آشكار حاكمیت و امنیت عراق می باشد، دولت فدرال موظف است اقدامات بازدارنده ای را علیه ائتلاف بین الملل انجام دهد.
فردوس العوادی نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالكی نیز روز دوشنبه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا را مسوول بمباران نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه دانست و توقف عملیات ائتلاف بین الملل در عراق را از دولت فدرال خواستار شد.
گزارش ایرنا حاكی است درهمین حال سازمان بسیج مردمی عراق الحشد الشعبی نیز در نخستین واكنش رسمی با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه در سال 22 شب گذشته یك جنگنده آمریكایی مقر تیپ های 45 و 46 این سازمان كه ماموریت دفاع از خط مرزی با سوریه را بر عهده دارد، با دو موشك هدایت شونده هدف قرار داد كه به شهادت 22 رزمنده و زخمی شدن 12 تن دیگر منجر شد.
الحشد این اقدام آمریكا را انتقام از بسیج مردمی عراق برای پاكسازی این منطقه از داعش و زمینه سازی برای تسلط مجدد تروریست ها بر آن دانست.
بیانیه الحشد الشعبی همچنین از تشكیل كمیته ای برای بررسی علل و جزییات این حمله و ارائه گزارش به فرماندهی كل نیروهای مسلح عراق (حیدرالعبادی نخست وزیر) خبر داده است.
الحشد الشعبی در بیانیه خود هشدار داده است كه حاكمیت ملی عراق خط قرمز ماست و این نیرو در كنار سایر نیروهای مسلح عراق و تحت فرمان فرماندهی كل نیروهای مسلح در صحنه دفاع از كشور حاضر است و اجازه نخواهد داد خون های رزمندگان مقاومت و مدافعان وطن و ناموس عراق پایمال شود.
خاورم**ع ص**380**