اهواز-ايرنا- فرمانده مرزباني خوزستان گفت: يك دستگاه خودرو نيسان حامل دوهزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران پايگاه درياباني آبادان مستقر در پاسگاه مرزي ساحلي حير كشف و توقيف شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني فرماندهي مرزباني خوزستان، سردار عبداله نظرپور روز سه شنبه در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران پايگاه درياباني آبادان مستقر در پاسگاه مرزي ساحلي حير دوشنبه با ايجاد گشت هاي مستمر در سطح حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو سايپا كه به طرز مشكوكي در نوار ساحلي در حال حركت بود مظنون شده و آن را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي ماموران از خودروي توقيف شده 2 هزار ليتر سوخت از نوع گازوئيل بدون مدارك قانوني را كشف كردند.
فرمانده مرزباني خوزستان با اشاره به دستگيري راننده خودرو به اتهام حمل غير قانوني و قاچاق مواد سوختي افزود: متهم به همراه محموله سوخت كشف شده پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع ذي صلاح شدند.
سردار نظرپور تصريح كرد: دريابانان خوزستان با اشرافيت اطلاعاتي در سواحل و كنترل دقيق مبادي ورودي تمام تحركات را زيرنظرگرفته و با هرگونه فعاليت هاي سودجويانه نظير قاچاق كالا و سوخت كه اقتصاد داخلي كشور را دچار مشكل مي كند قاطع و قانوني برخورد خواهند كرد.

*كشف محموله بزرگ شيرخشك در آبهاي ساحلي خوزستان

وي همچنين ضمن اعلام توقيف يك فروند شناور حامل كالاي قاچاق در بندر تجاري چويبده از توابع پايگاه درياباني آبادان اظهار داشت: روز دوشنبه ماموران درياباني آبادان حين كنترل شناورهاي عبوري در نزديكي دهانه رودخانه بهمنشير به خليج فارس به يك فروند شناور لنج تجاري كه از كشور كويت به سمت سواحل خوزستان در حركت بود مظنون شده و آن را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي ماموران از شناور توقيف شده محموله اي بالغ بر يك هزار و 500 قوطي شير خشك كودك كه همگي خارجي و قاچاق بودند، كشف شد.
سردار نظرپور با اشاره به دستگيري پنج قاچاقچي در اين رابطه گفت: كارشناسان ارزش ريالي اين محموله را بالغ بر 500 ميليون ريال برآورد كردند كه با تشكيل پرونده مقدماتي و مستندات قانوني به همراه متهمين تحويل مراجع قانوني شد.

*كشف 2 تن شير خشك قاچاق در آبراه اروند
وي همچنين در خصوص كشف 2 تن شير خشك قاچاق در آبراه اروند گفت: همچنين در همين روز ماموران پايگاه درياباني آبادان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و حين كنترل شناور هاي عبوري در يك رشته عمليات برنامه ريزي شده يك فروند شناور باري حامل كالاي قاچاق كه به سمت بنادر آبادان در حركت بودند را شناسايي و متوقف كردند.
فرمانده مرزباني خوزستان افزود: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده يك هزار و 866 كيلوگرم شير خشك و هفت هزار و 200 بطري شربت پرتقال را كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 6متهم در اين رابطه گفت: كارشناسان ارزش كالاهاي كشف شده را بيش از يك ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كردند كه پس از تشكيل پرونده اوليه به همراه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي شد.

*كشف محموله ميلياردي كالاي قاچاق توسط دريابانان در آبادان
سرهنگ نادر سهيلي جانشين فرمانده مرزباني خوزستان نيز با اشاره به توقيف 2 فروند شناور باري و كشف محموله سه ميليارد و 360 ميليون ريالي كالاي قاچاق در آبراه اروند ، گفت: روز دوشنبه ماموران پايگاه درياباني آبادان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و حين كنترل شناورهاي عبوري در دو رشته عمليات برنامه ريزي شده اين 2 فروند شناور باري حامل كالاي قاچاق كه به سمت بنادر آبادان در حركت بودند را شناسايي و متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از شناورهاي توقيف شده 2 هزار و 640 دستگاه سشوار و هفت هزار و 200 بطري شربت نوشيدني كه بدون مجوز و با هدف عرضه در بازار داخلي كشور بارگيري شده اند را كشف كردند.
جانشين فرمانده مرزباني خوزستان با اشاره به دستگيري 12 متهم در اين رابطه ، گفت: كارشناسان ارزش كالاهاي كشف شده را سه ميليارد و 360 ميليون ريال برآورد كردند كه پس از تشكيل پرونده اوليه به همراه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.
7152/6002