سنندج - ايرنا - معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: بر اساس رصد اين سازمان، مجموعه پارك علم و فناوري كردستان يكي از پيشتازترين مجموعه هاي كشور است و در قانون بودجه سال آينده اعتبارات ويژه ايي براي اين مجموعه در نظر مي گيريم.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع‌رساني استانداري كردستان، سعيد نمكي در بازديد از پارك علم و فناوري كردستان در جمع مديران شركت هاي دانش بنيان اظهار داشت: سياست دولت حمايت از پارك هاي علم و فناوري و شركت هاي دانش بنيان و تبديل انديشه به سرمايه است.
وي افزود: هر جاي دنيا كه مراجعه كنيم در قالب شركت هاي دانش بنيان و پارك هاي علم و فناوري بسوي خلق ثروت سوق داده مي شويم لذا در بودجه سال ٩٧ و قانون برنامه ششم توسعه كشور توجه ويژه ايي به پارك هاي علم و فناوري و شركت هاي دانش بنيان شده است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه كشور تاكيد كرد: امروز در انديشه جهاني جزيره ايي زندگي كردن ديگر جواب نمي دهد لذا انتظار مي رود شركت هاي دانش بنيان با صاحبان فن و تكنولوژي در جهان و پارك هاي علم و فناوري داخلي ارتباط قوي داشته باشند.
نمكي يادآور شد: پارك علم و فناوري كردستان با ظرفيت ويژه و نيروي انساني توانمند خود مي تواند يكي از استان هاي پيشرو كشور در حوزه تبديل سرمايه به ثروت باشد.
وي گفت: بايد ساز و كاري را براي مانيتورينگ مجموعه هاي دانش بنيان پس از خودكفايي و خروج از پارك در نظر بگيريم تا در كنار همه مراحل فعاليت شركت هاي دانش بنيان شاهد حضور شركت هاي قوي مشاوره اي باشيم.
وي اضافه رد: در قانون بودجه به صورت سالانه شاهد رشد شش و هفت دهم درصدي هستيم اما اين مهم براي شركت هاي دانش بنيان به صورت ميانگين ٥٠ درصد است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: استان كردستان هميشه براي ايرانيان افتخار آفرين بوده و در آينده نزديك اتفاقات بزرگي در اين استان رقم مي خورد تا به يكي از قطب هاي علمي و فناوري و توليد ثروت در كشور تبديل شود.
9102