شيراز - ايرنا - روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي جهرم اعلام كرد : علت اصلي وصل نشدن به سامانه اينترنتي كلينيك هاي تخصصي جهرم استفاده از اينترنت همراه اول و اختلال در آن بوده كه از دوشنبه 21 خرداد 1397 بوجود آمده و ادامه دارد.

دكتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جهرم چهارشنبه در اين زمينه اظهار داشت:كارشناسان آي تي اين دانشگاه در پي حل اين مشكل با شركت اينترنت همراه اول هستند.
به گفته وي براي اينكه ديگر شاهد صف‌هاي طويل نباشيم نوبت‌دهي كلينيك‌هاي شهرستان را به صورت رزرو تلفني و اينترنتي در سامانه www.darmangah.jums.ir قرار داده‌ايم.
بمانا گفت: در يك سال اخير، غير حضوري كردن نوبت‌هاي پزشكان متخصص و فوق تخصص در كلينيك‌هاي جهرم سبب شد كه صف‌هاي طويلي كه مردم از نيمه‌هاي شب تا صبح زود براي گرفتن نوبت در آن به انتظار مي‌ايستادند كاهش يابد.
به گفته وي روزانه 2 هزار و 70 نوبت پزشك در كلينيك هاي دانشگاه علوم پزشكي جهرم به متقاضيان داده مي شود.
وي افزود: شهرستان جهرم با توجه به ارائه خدمات درماني با كيفيت و ارزان و توسعه زير‌ساخت‌هاي بهداشتي و درماني خود به عنوان قطب درمان جنوب كشور شناخته شده است و حجم زيادي از مردم از روستاها، شهرستان‌هاي اطراف و حتي استان‌هاي همجوار به اينجا مراجعه مي‌كنند و به همين دليل نوبت رزرو پزشك در ساعات اول در سامانه تمام مي‌شود.
بمانا بيان كرد: براي رفع اين مشكل، نوبت‌دهي پزشكان به صورت روزانه از ساعت 6 عصر تا 6 بامداد روز بعد در سامانه قرار داده شده است و اگر بيماري موفق به رزرو نوبت در يك روز نشد، مي‌توانداز اين طريق نوبت پزشك مورد نظر خود را دريافت كند.
وي گفت: افرادي كه از شب قبل نوبت پزشك مورد نظرشان را براي نوبت صبح رزرو كرده اما به هر دليل موفق به آمدن نشدند تا رأس ساعت 9 صبح در سامانه محفوظ است و از اين ساعت به بعد نوبتشان، در سامانه به صورت خودكار حذف و به كساني تعلق مي گيرد كه به صورت حضوري مراجعه كرده اند.
وي اضافه كرد: كساني هم كه پزشك مورد نظرشان براي نوبت عصر رزرو كرده اند تا راس ساعت 4 بعد از ظهر در سامانه محفوظ مي ماند كه در صورت نيامدن نوبتشان لغو و به كساني تعلق مي گيرد كه به صورت حضوري اقدام كرده اند.
به گفته وي كساني كه در 30 روز گذشته دوبار موفق به رزرو نوبت از طريق سامانه اينترنتي كلينيك ها شده اند اما به هر دليل براي ثبت نوبت خود اقدام نكرده تا يك ماه از رزرو اينترنتي در سامانه كلينيك ها محروم هستند زيرا با لغو نوبت خود فرصت را از ديگران سلب كرده اند.
بمانا گفت: رزرو نوبت پزشكان در كلينيك تخصصي هنري كاملا غير حضوري است اما در كلينيك تخصصي و فوق تخصص امام رضا(ع) علاوه بر دادن نوبت پزشكان بصورت رزرو، تعدادي بصورت حضوري داده مي شود كه با رايزني و برنامه ريزي هايي قرار است نوبت پزشكان در اين كلينيك هم كاملا بصورت غيرحضوري شود.
وي با اشاره به نوبت دهي حضوري در كلينيك هنري گفت: تعدادي از افراد سر زده و بدون هماهنگي قبلي به كلينيك مراجعه مي كنند كه خارج از كنترل ما است اما علت ديگر آن، اين است كه در سامانه رزرو اينترنتي كلينيك ها اين پيام به مردم داده مي‌شود كه نوبت غير حضوري پزشك تمام شده است، در صورتي كه بايد اين پيام ارسال شود كه نوبت اين پزشك به اتمام رسيده است كه بزودي اين مشكل بر طرف مي شود.
او با اشاره به تلفن هاي گوياي كلينيك هاي تخصصي جهت رزرو نوبت پزشكان متخصص گفت: كلينيك تخصصي هنري 10 خط و كلينيك تخصصي و فوق تخصصي امام رضا(ع) 4 خط دارد كه اين تلفن ها به صورت هوشمند نوبت ها را رزرو مي كنند.
6113 /1876