اراك - ايرنا - دومين طرح صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان كشور با حضور مديرعامل بانك مسكن و جمعي از مسئولان استان مركزي روز چهارشنبه در شهرك الهيه اراك به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، مديرعامل بانك مسكن در حاشيه اين آيين به ايرنا گفت: عمليات اجرايي مجتمع مسكوني نارون اراك با 144 واحد، دومين طرح صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان از سال 95 آغاز و در 18 ماه به بهره برداري رسيد.
ابوالقاسم رحيمي اناركي افزود: بانك مسكن از سال 93 با مجوزي كه از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ كرد، راه اندازي صندوق هاي سرمايه گذاري زمين و مسكن را در دستور كار قرا داد كه نخستين طرح آن در منطقه 22 تهران با عنوان نسيم به مرحله اجرا درآمد .
وي اظهار داشت: تمامي استانداردهاي لازم در ساخت اين گونه واحدها طبق قانون 19 مقررات ملي ساخت و ساز همچون مقاوم در برابر زلزله، صرفه جويي در انرژي و استفاده از فناوري هاي نوين براي گروه هاي هدف تهيه شده است.
مديرعامل بانك مسكن گفت: مجموعه سياست اين بانك در سال جاري، پرداخت اعتبارات هدفمند به متقاضيان است تا نقش سازندگان غيرحرفه اي به حداقل برسد.
اناركي افزود: سقف تسهيلات بانكي براي سازندگان سنتي ساز كاهش يافته است و سازندگاني كه از فناوري نوين در ساخت و ساز استفاده كننده نرخ سود تسهيلات با 17 درصد محاسبه مي شود.
وي اظهار داشت: اولويت بانك مسكن در ارائه تسهيلات به ساخت واحدهايي با متراژ 100 مترمربع زيربنا در نظر گرفته شده است و پرداخت تسهيلات بدون سپرده و كنترل شده صورت مي گيرد.
مديرعامل شركت پارس مسكن الوند نيز گفت: مجتمع مسكوني 144 واحدي نارون اراك در زميني به مساحت هشت هزار مترمربع وسعت با زيربناي 20 هزار مترمربع سال 95 آغاز شد.
عليرضا نوربهشت افزود: از امكانات و ويژگي‌هاي اين پروژه مي‌توان به ساختمان هيات مديره و نگهباني، ديزل ژنراتور، درب ورودي واحد‌ها از نوع ضد سرقت، آنتن مركزي، پنجره‌هاي UPVC دو جداره، آيفون تصويري درجه يك، سيستم ذخيره آب، سيستم اعلام و اطفاء حريق، 4 دستگاه آسانسور 8 و 13 نفره استفاده از مصالح درجه يك، طراحي منحصر به فرد، سازه محكم و مقاوم در برابر زلزله، صاعقه گير، اعلام سيستم حريق نام برد.
مديرعامل شركت پارس مسكن الوند گفت: واحدهاي اين مجتمع يك تا سه خواب از 67 تا 112 متر وسعت با تسهيلات 600 ميليون ريال بدون سپرده به متقاضيان واگذار مي شود كه تاكنون 90 واحد به فروش رفته است.
920 واحد معاملات املاك مسكن در اراك فعال است.
استان مركزي با 12 شهرستان داراي بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت است و هشت و نيم درصد از مساحت اين استان را بافت هاي فرسوده تشكيل مي دهد.
6991/3075