همدان- ايرنا- مدير اجرايي جشنواره منطقه اي فيلم و عكس در ملاير گفت: اين شهرستان مهياي برگزاري بزرگترين رخداد فرهنگي و هنري كشور براي نخستين بار در شهريورماه امسال است.

به گزارش ايرنا اميد وفايي روز چهارشنبه در نشست هماهنگي برگزاري شصتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان ايران در شهرستان ملاير اظهار داشت: اين جشنواره در سه بخش كلي فيلم داستاني، مستند، تجربي و انيميشن، فيلمنامه و عكس با موضوع آزاد به مدت چهار روز برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به ظرفيت هاي ويژه ملاير در حوزه هنري افزود: در چنين رخدادهاي بزرگ هنري و فرهنگي، هنرمندان به تبادل اطلاعات مي پردازند و به طور قطع زمينه رونق گردشگري ملاير بيش از گذشته فراهم مي‌شود.
وي ادامه داد: همزمان با رويداد همدان 2018 در تلاش هستيم براي بخش جنبي جشنواره پس از رايزني با نهادهاي مرتبط، برنامه‌ هاي ويژه اي همچون مسابقه فيلم و عكس مبل و منبت، جشنواره سالانه خوشه برتر انگور و دوره‌ هاي دانش‌افزايي را با حضور اساتيد برجسته حوزه فيلم و عكس كشور در اين شهرستان برگزار كنيم.
وفايي با اشاره به حضور بيش از 200 هنرمند شاخص و برجسته كشور و اساتيد و داوران حرفه اي در اين جشنواره افزود: 11 استان كشور در اين جشنواره شركت مي كنند.
وفايي ضمن ارائه طرح‌هاي پيشنهادي انجمن سينماي جوانان ايران براي گسترش فعاليت‌هاي آموزشي و توليدي دفتر ملاير و برگزاري شصتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان گفت: در ماه‌هاي آينده پوستر جشنواره طراحي و رونمايي و در استان هاي مختلف توزيع مي‌شود.
وي در عين حال تعامل سينماي جوان ملاير با نهادها، دستگاه هاي فرهنگي و اصناف ملاير، حمايت از توليد فيلم كوتاه و همچنين برنامه ريزي بخش هاي جنبي و آموزشي شصتمين جشنواره منطقه اي در راستاي اهداف رويداد بين المللي همدان 2018 را از مهمترين رويدادها در سال جاري عنوان كرد.
مدير امور جشنواره هاي انجمن سينماي جوانان ايران نيز گفت: به طور قطع فوايد هم افزايي فرهنگي در زيرساخت‌هاي رويدادهاي فرهنگي انجمن سينماي جوانان در شهرها و استان‌هاي مختلف متوجه جوانان و فرهنگ آن استان و شهر خواهد بود و اين رسالت خلل ‌ناپذير انجمن سينماي جوانان ايران است.
سهيلا عسگري با ابراز خرسندي از برگزاري اين دوره جشنواره منطقه اي سينماي جوانان در شهر تاريخي و هنرمندپرور ملاير بيان كرد: اميد، نشاط و سلامت جامعه از دستاوردهاي هنر است.
وي حمايت از برگزاري رويدادهاي فرهنگي و هنري را وظيفه تمامي سازمان هاي دولتي و غيردولتي دانست و افزود: ما در جامعه اي زندگي مي كنيم كه نشاط و اميد در آن كمرنگ شده و روح هنر مي تواند شرايط جامعه را تغيير دهد.
عسگري با تقدير از حمايت هاي ويژه فرمانداري ملاير، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري اين شهر به عنوان حاميان برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: برگزاري موفق شصتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان در ملاير با همراهي و مشاركت اين نهادها صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: انجمن سينماي جوانان ايران به‌ عنوان يك‌ نهاد، علاوه بر فراهم كردن امكان رشد و شكوفايي جوانان مستعد در كشور، شرايطي را فراهم مي كند تا زيرساخت‌ بسترهاي فرهنگي مورد نياز ايجاد و يا گسترش يابد كه تحقق اين هدف بدون حمايت متوليان فرهنگ در سراسر كشور بسيار دشوار و حتي غيرممكن خواهد بود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير نيز بيان كرد: به طور قطع برگزاري جشنواره منطقه اي فيلم و عكس در شهر ملاير، تحرك و پويايي خاصي را در بين جوانان به ويژه علاقه مندان به حوزه هاي هنر در اين شهرستان ايجاد مي كند.
غلامرضا جمالي زاده گفت: در جريان برگزاري شصتمين جشنواره منطقه اي فيلم و عكس در ملاير، در كنار انجمن سينماي جوانان ايران و دفتر ملاير هستيم و براي برگزاري باشكوه اين رويداد بزرگ فرهنگي با تمام توان تلاش مي كنيم.
در اين نشست طرح‌هاي پيشنهادي انجمن سينماي جوانان ايران براي عملياتي شدن شصتمين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان در شهر ملاير بررسي شد.
به گزارش ايرنا، شصتمين جشنواره منطقه‌ اي سينماي جوان از 15 تا 18 شهريورماه سال جاري به مدت چهار روز با حضور استان‌هاي همدان، مركزي، قم، اصفهان، يزد، خراسان جنوبي، كرمان، سيستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان در شهرستان ملاير برگزار مي‌شود.
7528/2087