به گزارش ایرنا، «علیرضا شیخ طاهری » در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: قیمت بلیت قطارهای مسافری آخرین بار در سال 94 در كشور افزایش یافت و با توجه به تورم و رشد هزینه های شركت های ریلی از جمله دستمزدها و قیمت قطعات و تجهیزات افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری اجتناب ناپذیر بود.
وی با بیان این كه شركت های ایرانی پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت ها را ارائه داده بودند، اما سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان با 10 درصد موافقت كرد، یادآور شد: در نهایت با افزایش 10 درصدی قیمت ها از امروز نرخ جدید بلیت در تمام تمام مسیرهای ریلی اعمال می شود.
رئیس هیات مدیره شركت سفیر ریل با بیان این كه حاشیه سود شركت های ریلی بسیار اندك است ، اظهارداشت: در صورتی كه این افزایش قیمت های اعمال نمی شد، شركت های ریلی بسیار زیانده می شدند، حتی تراز مالی برخی از شركت ها منفی می شد.
شیخ طاهری به متوسط اشغال صندلی قطارهای مسافری در كشور اشاره كرد و گفت: ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در كشور به طور متوسط كمتر از 70 درصد است و امیدواریم با ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش تقاضا شاهد رونق كسب و كار شركت های ریلی در كشور باشیم.
وی دولت را به بی توجهی به طرح های نوسازی ناوگان شركت های حمل ونقل ریلی متهم كرد و یادآورشد: در این بخش به خوبی توسعه زیرساخت ها انجام شده اما به توسعه ناوگان ریلی توجه لازم نشده است.
مدیرعامل شركت بن ریل وابسته به بنیاد مستضعفان افزود: در صنعت حمل ونقل ریلی بخش خصوصی دولت را نشانه گرفته و دولت نیز ناكارآمدی شركت های ریلی را مطرح می كند در حالی كه هر كدام از این بخش ها می توانند با تعامل و همكاری به خوبی به وظایف خود عمل كنند.
شیخ طاهری خاطرنشان كرد: هم اكنون با وجود تلاش شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از 30 درصد ظرفیت شركت هایریلی استفاده نمی شود و تا زمانی كه نتوانیم از این ظرفیت خالی استفاده كنیم شركت های متحمل ضرر و زیان می شوند و باید با ارایه طرح های مناسب بازرگانی این ظرفیت را كامل كنیم.
وی افزود: همزمان با ظرفیت سازی باید نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی كشور نیز انجام شود، زیرا هم اكنون متوسط عمر واگن های مسافری كشور 30 سال است، اما متوسط عمر واگن های مسافری شركت بن ریل حدود 10 سال است و نوسازی ناوگان همچنین یكی از مهم ترین اولویت های این شركت ریلی در كشور است.
مدیرعامل شركت بن ریل بر ارائه خدمات مناسب به مسافران تاكید كرد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران این شركت در سال 2016 طبق قراردادی با راه آهن آلمان ارائه خدمات مسافری را در این بخش مطابق با استانداردهای بین المللی در دستور كار خود قرار داد و با احرای چندین طرح خدماتی پس از دو سال امیدواریم با توجه به مثبت ارزیابی شدن اجرای این طرح بتوانیم امسال گواهینامه های خود را از راه آهن آلمان دریافت كنیم كه دراین صورت این شركت موفق به دریافت رتبه 4 از 5 ستاره خواهد شد.
شیخ طاهری افزود: نوسازی ناوگان مسافری همزمان با اجرای این طرح خدماتی با راه آهن سبب شده متوسط ضریب اشغال صندلی شركت بن ریل به بیش از 80 درصد برسد و امروز نیز قرارداد خرید یك رام قطار با 10 واگن نو به مبلغ یك هزار میلیارد تومان با واگن سازی پارس به امضا رسید.
وی بیان كرد: هم اكنون بن ریل دارای 131 واگن مسافری است و در چشم انداز اینده این شركت درصدد است تعداد واگن های مسافری خود را به 200 دستگاه افزایش دهد و برای دستیابی به این هدف در سال حمایت از كالای داخلی، سفارش ساخت 30 دستگاه واگن مسافری در شركت پلورسبز و واگن سازی پارس در دستوركار شركت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته با حضور 90 شركت خارجی و 200 شركت ایرانی در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی كشور كه از 29 خردادماه سال جاری آغاز بكار كرد امروز به كار خود پایان می دهد.
در این نمایشگاه 90 شركت خارجی از كشورهای آلمان، چین، روسیه، لتونی، اسپانیا، تركیه، جمهوری چك و اتریش آخرین دستاوردهای خود در بخش های تولید واگن های مسافری ، باری ، لوكوموتیو و قطعات مختلف صنعت حمل ونقل ریلی و تجهیزات الكترونیك خطوط ریلی را به نمایش گذاشته اند.
« توجه به توسعه حمل و نقل تركیبی و لجستیك » از رویكردهای اصلی ششمین نمایشگاه بین المللی ریلی اعلام شده تا طبق سند جدید، استراتژی حملو نقل لجستیك و حمل و نقل تركیبی چند وجهی در مدلهای مختلف آن در ایران به توسعه دست پیدا كند.
اقتصام*1108**1336
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن شركت های حمل ونقل ریلی از افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری از روز جمعه اول تیرماه خبرداد و گفت: بلیت قطارهای تابستانی از امروز با 10 درصد افزایش به متقاضیان عرضه می شود.