سنندج - ايرنا - مربي سابق تيم ملي در مسابقات جهاني 1998 فرانسه با اشاره به بازي قابل تحسين بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل اسپانيا، گفت: آن اقتداري كه همه از تيم اسپانيا متصور بودند با بازي قابل تحسين و آبرومندانه بازيكنان ايران در 30 دقيقه پاياني مسابقه زير سوال رفت.

بيژن ذوالفقار نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تيم ايران بعد از دريافت گل و در 30 دقيقه پاياني مسابقه با كنار گذاشتن حالت دفاعي، قهرمان جهان را وادار به تغيير روش كرد و همين عامل باعث شد بازيكنان اسپانيا محتاطانه عمل كرده و به بازي دفاعي روي بياورند.
وي افزود: بازيكنان ايران پس از خارج شدن از حالت دفاعي، توانستند ماهيت فوتبال خود را نشان داده و خط دفاعي و هافبك هاي اسپانيا را آزار دهند البته با توجه به پتانسيل خوب تيم مان شايد مي توانستيم همين تاكتيك را در يك ساعت اول مسابقه هم بكار گيريم.
ذوالفقارنسب از تاكتيك سرمربي ايران در بازي برابر اسپانيا انتقاد كرد و گفت: روش بازي تيم ما مقابل قهرمان سال 2010 جهان كاملا دفاعي بود در حاليكه همانطور كه ديديم بازيكنان ما توان حمله و تحت فشار دادن اين تيم قدرتمند را داشتند.
پيشكسوت باشگاه پرسپوليس تهران تاكيد كرد: بازي با روش دفاع مطلق در فوتبال، بيش از 15 سال پيش منسوخ شده و حتي تيم هاي ضعيف هم از چنين تاكتيكي در برابر حريفان خود استفاده نمي كنند.
وي به تجربه و سابقه اسپانيايي ها در رقابت هاي مختلف جهاني اشاره كرد و يادآور شد: كسي توقع بُرد ايران در مقابل تيم پرستاره اسپانيا را نداشت بنابراين مي توانستيم دقايق بيشتري بازي پاياپاي را به نمايش بگذاريم.
ذوالفقارنسب با اشاره به اينكه تيم كشورمان داراي مهاجمان توانمند و ماهري است، تاكيد كرد: اميدواريم تيم ايران در مقابل پرتغال بازي به مراتب بهتري از خود به نمايش بگذارد.
وي بازي خوب ملي پوشان كشورمان در برابر تيم خوب مراكش را نيز قابل تقدير دانست و اظهار داشت: در مجموع بازيكنان تيم ملي فوتبال در 2 بازي گذشته خود در جام جهاني 2018 روسيه كارنامه قابل قبولي داشته و آبرومندانه بازي كردند.
به گزارش ايرنا، تيم ملي فوتبال ايران چهارشنبه شب در دومين ديدار خود در جام جهاني 2018 روسيه در شهر «كازان» برابر اسپانيا قهرمان سال 2010 جهان و فاتح يورو 2008 و 2012 قرار گرفت و با وجود نمايشي ماندگار، نتيجه را با يك گل واگذار كرد.
پيش از اين، ملي پوشان كشورمان 25 خرداد در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2018 روسيه تيم مراكش (مغرب) را با نتيجه يك بر صفر مغلوب كرده بودند.
تيم ملي فوتبال ايران كه در گروه دوم و قرعه سخت اين رقابت ها با مراكش (مغرب)، پرتغال و اسپانيا هم گروه شده است، ساعت 22:30 دوشنبه چهارم تيرماه در سومين ديدارش در ورزشگاه «وردويا آرنا سارانسك برابر تيم ملي پرتغال به ميدان مي رود.
بيست و يكمين دوره جام جهاني از 24 خرداد تا 24 تيرماه در 12 ورزشگاه 11 شهر روسيه برگزار مي شود.
7355/9102