اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت :هر یك از ورزشكاران اصفهانی كه در مسابقات آسیایی جاكارتا طلا، نقره و یا برنز كسب كنند به ترتیب 50 ، 30 و 20 میلیون تومان پاداش دریافت می كنند.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر جمعه در دیداراعضای كمیته برگزاری بازی‌های آسیایی جاكارتا و اعضای شورای المپیك آسیا با وی اظهار كرد: استان اصفهان امكانات مطلوب، تیم‌های ورزشی و ورزشكاران تراز اول و اسپانسرهای زیادی برای میزبانی از همایش ها و سمینارهای فدراسیون های آسیایی دارد.
وی با اشاره به حضور ورزشكاران استان اصفهان در بازی های آسیایی جاكارتا گفت: در میان كاروان 650 نفره ایران در بازی‌های آسیایی، 380 ورزشكار حضور دارند كه یك‌هفتم آن‌ها از استان اصفهان هستند.
مهرعلیزاده اظهار كرد: 82 ورزشكار اصفهانی هم اكنون در اردوهای تیم ملی هستند كه فكر می‌كنم 50 نفر از آن‌ها به مسابقات آسیایی اعزام شوند.
وی گفت: با توجه به تعامل خوبی كه با اعضای شورای المپیك آسیا دارم امیدوارم بتوان ورزش با ریشه و قدیمی زورخانه‌ای و پهلوانی را به این بازی‌ها اضافه كنیم.
وی گفت: علاوه بر اقدامات اداره كل ورزش و جوانان، كمیته‌ای برای رصد شرایط ورزشكاران اصفهانی تشكیل شده است.
در این دیدار تیم حیدر فرمان معاون شورای المپیك آسیا نیز با ابراز خرسندی از حضور در اصفهان گفت: هدف ما ارتقای مسابقات آسیایی است كه هجدهمین دوره آن در جاكارتا برگزار خواهد شد و این مسابقات در 40 رشته و 465 رویداد برگزارمی‌شود.
وی اظهار كرد: هدف ما از این سفر بررسی قابلیت‌های اصفهان است تا در آینده از ظرفیت‌های این شهر استفاده كنیم. برنامه‌های زیادی برای توسعه ورزش در آسیا داریم و شهرهایی برای این توسعه انتخاب می‌شوند.
معاون شورای المپیك آسیا با اشاره به برگزاری مسابقات 'فان ران' گفت: 'فان ران' پیش از این در 22 شهر برگزار شده است و تهران و اصفهان به ترتیب بیست و سه و بیست و چهارمین شهرهایی هستند كه میزبان برگزاری این ورزش خواهند بود.
فرمان در خصوص آمادگی جاكارتا برای میزبانی و برگزاری المپیك آسیایی گفت: مطمئن هستیم كه اندونزی آمادگی میزبانی این بازی‌ها را دارد، بررسی‌های لازم انجام شده تا ورزشكاران با آرامش در این مسابقات حضور پیدا كنند و مسابقات به‌خوبی برگزار شود.
وی افزود: دولت اندونزی هزینه قابل‌ توجهی به این مسابقات اختصاص داده و بسیاری از ورزشگاه‌های این كشور بازسازی ‌شده‌اند، علاوه بر این بزرگراه‌ها و اتوبان‌های بسیاری برای دسترسی آسان‌ تر ورزشكاران ایجاد شده است تا بازی‌های آسیایی در این كشور به نحو احسن برگزار شود.
معاون شورای المپیك آسیا خاطرنشان كرد: تلاش می‌كنیم قضاوت‌ها در این مسابقات صحیح باشد و بر این موضوع نظارت ویژه‌ای داریم؛ شرایطی ایجاد شده كه هر تیمی احساس كرد قضاوت‌های ناعادلانه‌ای صورت گرفته بتواند به آن اعتراض كند اما جای اعتراض به تصمیم نهایی وجود ندارد.
فرمان در خصوص بازدید از اصفهان تصریح كرد: بررسی پتانسیل و ظرفیت‌های ایران فقط برای بازی‌های آسیایی نیست و ممكن است این شهر را برای سایر برنامه‌ها در نظر بگیریم.
برخی اعضای كمیته برگزاری بازی‌های آسیایی جاكارتا و اعضای شورای المپیك آسیا عصر امروز به‌ منظور تبلیغ و ترویج بازی‌های المپیك آسیایی و بررسی ظرفیت‌های اصفهان با استاندار اصفهان دیدار كردند.
در پایان این نشست مهرعلیزاده، هدیه ای از میناكاری اصفهان و تندیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و كشتی پهلوانی (IZSF) را به حیدر فرمان اهدا كرد.حیدر فرمان نیز یادمان بازی های آسیایی را به استاندار اصفهان هدیه داد.
همچنین بعد از این نشست استاندار اصفهان و معاون اجرایی و اعضای شورای اجرایی المیك آسیایی در مراسم فان ران و ورزش های زورخانه ای در میدان امام اصفهان حضور یافتند.
المپیك آسیایی جاكارتا شهریورماه امسال آغاز می‌شود و تیم‌های ملی رشته‌های مختلف كشورمان در این بازی‌ها شركت می‌كنند.
8114/ 6022