محمد قمی روز شنبه در حاشیه بازدید محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از كمربندی پاكدشت به خبرنگار ایرنا گفت: پاكدشت از معدود شهرهای كشور است كه فاقد كمربندی است، شهرستانی كه در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد باید از جاده ای كنار گذر برخوردار شود تا مردم آن برای زندگی روزمره خود با مشكل مواجه نشوند.
وی افزود: جاده ترانزیتی شرق كشور كه از مركز پاكدشت عبور می كند، جوابگوی حجم بسیار زیاد خودروهای عبوری به استان سمنان ، شاهرود ، مشهد و شهرك های صنعتی اطراف پاكدشت نیست و انتظار می رود كه پس از حدود 9 سال ، اجرای پروژه كمربندی پاكدشت با سرعت بیشتری همراه شود.
وی گفت: عملیات اجرایی كنار گذر 32 كیلومتری پاكدشت از سال 88 شروع شده و تكمیل آن تاكنون با وقفه های زیادی همراه بوده است.
عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: از بهمن ماه سال 94، اجرای این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به كار فرمایی اداره كل راه و شهرسازی استان سپرده شد كه در حال حاضر نزدیك به 6/8 كیلومتر از مسیر توسط پیمانكاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)زیرسازی شده كه با تامین و تخصیص اعتبار لازم، سرعت اجرای عملیات در باقیمانده مسیر نیز افزایش می یابد.
وی گفت: با اجرای این پروژه ترافیك شهری پاكدشت، شریف آباد ، خاتون آباد برای اتومبیل های عبوری استان سمنان، گرمسار دور زده شده و از آلودگی زیست محیطی به دلیل كاهش زمان سفر كاسته می شود.
قمی اظهار داشت: با احداث كنارگذر پاكدشت ، هزاران خودرو عبوری به شهرك های صنعتی عباس آباد، علی آباد و پایتخت كه اقدام به حمل كالا و یا پرسنل ، كارمندان و كارگران می كنند دیگر لازم نیست كه از میان شهر عبور كنند و این امر علاوه بر كاهش میزان ترافیك ، از بروز تصادفات متعدد جاده ای نیز می كاهد.
پاكدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
تهران – ایرنا – نماینده مردم پاكدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پاكدشت به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی شرق كشور، هر روز شاهد تردد هزاران خودرو سبك و سنگینی است كه باعث بروز ترافیك سنگین در این منطقه می شود.