اروميه- ايرنا- مربي تيم ملي رويينگ ايران گفت: با توجه به آمادگي خوب بازيكنان، اميد زيادي براي كسب مدال در مسابقات قهرماني جوانان آسيا داريم و فقط به مدال طلا مي انديشيم.

طاهر كبوتري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تيم ملي رويينگ جوانان با تركيب سه بازيكن جوان و آينده دار روز پنجشنبه /31 خرداد ماه/ به مسابقات قهرماني آسيا در كره جنوبي عازم شده است كه حضور محسن شادي براي شركت همزمان در جام آسيايي اين كشور براي جوانان روحيه بخش است.
وي بيان كرد: از سه ماه قبل تمرينات بسيار منظم و هدفمندي را در سد شهرچايي اروميه داشتيم و با گزينش انجام شده سه بازيكن را براي قهرماني جوانان آسيا اعزام كرده ايم.
وي اضافه كرد: رضا قهرماني و ميلاد اللهورديان از نقده و شيرزاد قادري نفرات اعزامي به اين مسابقات هستند كه از پنجم تا دهم تير ماه جاري به مصاف حريفان آسيايي مي روند.
وي در خصوص علت حضور شادي در جام آسيايي كره جنوبي گفت: دوري سه ساله او از ميادين ورزشي موجب شد تا اين بازيكن ملي پوش براي كسب آمادگي هرچه بيشتر براي بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا، در اين رقابت حاضر شود.
كبوتري كشورهاي چين، كره جنوبي، هنگ كنگ، ژاپن، هند و ازبكستان را از رقيبان اصلي ايران در رده سني جوانان عنوان كرد.
وي از برگزاري اردوي 30 روزه تيم رويينگ بزرگسالان طي مرداد ماه سال جاري در كشور چين خبر داد و افزود: در اين خصوص قول مساعد فدراسيون به كادر فني اعلام شده است و پس از بازگشت از كره جنوبي عازم كشور چين مي شويم تا تمرينات خود را قبل از اعزام به جاكارتا با جديت بيشتري ادامه دهيم.
به گزارش ايرنا عمران پورعسگرپرست رئيس كميته روئينگ فدراسيون قايقراني ملي‌پوشان را در اين سفر همراهي مي‌كند و مريم خسروانيان داور بين‌المللي روئينگ نيز در مسابقات قضاوت خواهد كرد.
آذربايجان غربي يكي از قطب هاي مهم قايقراني كشور به شمار مي رود و حضور 10 ملي پوش به نام هاي محسن شادي، عاقل حبيبيان، احمد احمدي، افشار حيدري، اتابك پيشيار، ياسر جوهري، وحيد جوهري، فرزاد كربلايي قلي زاده، فرهاد كربلايي قلي زاده و سيدحسن موسوي و 2 مربي برجسته به نام هاي طاهر كبوتري و سيمين خياطي، گواه اين ادعاست.
محسن شادي از آذربايجان غربي اولين پاروزن ايراني بوده كه موفق به كسب مدال در يك رقابت جهاني و نيز مدال طلا در بازي‌هاي آسيايي شده‌ است؛ وي 2 طلا و يك نقره جهان، 2 طلا و يك نقره قهرماني آسيا، 2 طلاي بازي هاي آسيايي و 2 بار حضور در المپيك پكن و لندن را در كارنامه خود دارد.
7156/2093