شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاكید بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع صرفه جویی و مدیریت مصرف گفت: رسانه ها نقش اثرگذاری در فرهنگسازی مصرف بهینه آب دارند.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یكشنبه در نشست مشاور وزیر و مدیركل روابط عمومی وزارت نیرو با اشاره به اینكه آب منبعی برگشت ناپذیر است و باید همه مسئولان نسبت به اهمیت آن حساس باشند، اظهار كرد: باید برای جلوگیری از هدر رفت این منبع ارزشمند راهبرد‌های عملی ارائه داد.
وی، فرهنگسازی و تاثیر بر افكار عمومی را امری مهم در مصرف بهینه آب دانست و گفت: در همین راستا رسالت رسانه ها در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگسازی مصرف بهینه آب و منابع انرژی بسیار سنگین است.
عباسی با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و تنویر افكار عمومی تصریح كرد: شناخت چالش های واقعی آب در كشور و استان بعنوان یك رسالت همگانی كمك خواهد كرد تا برای بحران كم آبی برنامه ریزی و تصمیم گیری های بهتری تدبیر شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاكید بر بهره گیری از دستاوردهای حوزه دانش‌ بنیان در بخش كشاورزی و استفاده از روش‌های نوین مصرف برای پیشگیری از هدر رفت آب افزود: اقناع مردم نیازمند كار مطالعاتی است، زیرا ارائه نتایج مطالعات و مشخص كردن اولویت‌ها می تواند در حوزه آگاهی بخشی و فرهنگسازی موثر واقع شود.
در فصل تابستان 50 روستای چهارمحال و بختیاری آبرسانی سیار می شود و هشت شهر نیز با مشكل كم آبی مواجه است كه می طلبد با فرهنگسازی لازم و مدیریت منابع آب، مصرف در بخش های شرب، كشاورزی و صنعت بهینه شود.
7363/6021