یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه مهریز گفت: یكی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان كه تاكنون بارها هم عنوان شد، انتقال پاسگاه شهید مدنی به خارج از حوزه جغرافیایی شهرستان است، از مسوولان كشوری و استان یزد می خواهیم نسبت به تحقق این خواسته مردمی اقدام كنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه (اول تا هفتم تیر ماه ) در دیدار با مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان افزود: مردم و مسوولان منطقه بارها حضوری و با تهیه نامه و امضای تومار درخواست های خود را تكرار كردند.
وی ادامه داد: استقرار پاسگاه شهید مدنی سودی برای مردم منطقه ندارد و برخی مواقع هم موجب بدنامی مهریزی ها شده است،طوریكه مردم سایر نقاط كشور، این شهر ولایتمدار و انقلابی را فقط با نام پاسگاه مدنی می شناسند.
امام جمعه مهریز به نقل از مسوولان اظهار كرد، آنها درصدد انتقال جابجایی پاسگاه به محل جدیدی هستند، به رغم وعده هایی كه داده اند، هنوز اقدامی نكردند .
محی الدینی در ادامه افزایش پدیده قاچاق انسان در شهرستان مهریز را وجود پاسگاه یادشده دانست و گفت: در این ارتباط برخی افراد با استفاده از تاریكی هوا و با استفاده از نقاط كور منطقه ، نسبت به انتقال شهروندان غیرمجاز خارجی اقدام می كنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح كرد: انتقال پاسگاه شهید مدنی به خارج از حوزه جغرافیایی شهرستان به رفع بسیاری از مشكلات اجتماعی خصوصا پیشگیری از پدیده یادشده و انتقال افغان های غیرمجاز و كاهش آسیب های فرهنگی موثر خواهد بود.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهریز گفت: برای انتقال پاسگاه شهید مدنی به محل جدید تاكنون جلسه های متعددی در استان یزد و شهرستان برگزار شده است.
مهدی حسن پور افزود: جانمایی مكان جدید بعد از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و در مسیر جاده اصلی مهریز به انار كرمان قرار دارد، امیدواریم هرچه زودتر با ساخت آن ، نظر مردم و مسوولان محلی تامین شود.
پاسگاه شهید مدنی یكی از گلوگاه های مهم ایران در مبارزه با قاچاق كالا و ارز است كه در پنج كیلومتری شهر مهریز به طرف شهرستان انار قرار دارد.
پاسگاه یادشده بیش از 27سال در حوزه جغرافیایی مهریز مستقر است و به لحاظ كشف مواد مخدر و كالای قاچاق نه تنها در ایران بلكه در عرصه جهانی معروف و شناخته شده است.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/