كرمان - ايرنا - معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: 650 هزار مدرسه خير ساز در كشور در حال فعاليت هستند.

به گزارش روز سه شنبه اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان، علي رضا كاظمي در آيين تجليل از خيرين مدرسه ساز استان كرمان افزود: كار ساخت بيش از 30 درصد مدارس كشور برعهده خيرين مدرسه‌ساز بوده است.
وي با اشاره به اينكه رفع نيازها و بحران‌هاي آموزش و پرورش برعهده خيران بوده است اظهار داشت: اصل اول در آموزش مقام‌سازي فضاهاي آموزشي است و استاندارد سازي فضاهاي آموزشي لازمه تعليم و تربيت متعالي است و حضور خيران مدرسه ساز در كنار آموزش و پرورش امري مهم و حياتي است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: براي رسيدن به توسعه پايدار بايد به آموزش و پرورش اهميت بيشتري داده شود وخيرين مدرسه‌ساز فرهنگ ايثار، انفاق و فرهنگ توجه به ديگران را در جامعه جاري مي‌كنند و آنان بزرگ ترين سرمايه هاي مادي و معنوي نظام جمهوري اسلامي هستند.
وي با بيان اينكه كار خيرين سعادت را براي خودشان و جامعه به ارمغان مي‌آورد، افزود: آموزش و پرورش نيازمند حضور خيرين در حوزه نرم‌افزاري است و دستگاه عظيم تعليم و تربيت به حضور خيرين در عرصه هاي نرم افزاري نياز دارد و بايد خيرين در اين زمينه ها در كنار آموزش و پرورش باشند.
كاظمي با اشاره به اينكه بسياري از مشكلات جامعه و آسيب هاي اجتماعي آن ناشي از غفلت از نظام تعليم و تربيت است، اظهار داشت: امروز كمك خيرين مدرسه‌يار به آموزش و پرورش باعث رفع فقر در حوزه مسائل اجتماعي و حوزه تعليم و تربيت مي‌شود.
وي ادامه داد : خيرين مدرسه ساز با كاري كه انجام مي دهند نگاه جامعه را به خودشان جذب مي كنند و الگويي در امر مدرسه سازي براي ساير افراد جامعه خواهند بود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز كرمان در حوزه ترويج فرهنگ مطالعه بسيار تلاش كرده و زير ساخت هاي خوبي در استان فراهم شده است و تعليم و تربيت مسير توسعه پايدار كشور است و بايد آموزش و پرورش در اولويت همه دستگاه هاي كشور قرار گيرد.
بيستمين همايش خيرين مدرسه ساز استان كرمان با حضور سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استانداري كرمان، سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استان و جمعي از مديران و روساي آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان كرمان برگزار شد.
در اين آيين از تعدادي خيرين مدرسه ساز استان كرمان تجليل شد.
7437/ 5054