مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری مهاباد با اشاره به اینكه حكم صادر شده برای پرونده 'صادق برمكی' هنوز قطعی نشده است، گفت: سه متهم اصلی این پرونده قتل به قصاص محكوم شدند.

حجت الاسلام نظامیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم چهارم این پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل به 10 سال و یك روز حبس تعزیری محكوم شده است.
وی با اشاره به اینكه این حكم قابل اعتراض است، بیان كرد: وكلای هر سه متهم نسبت به حكم اعتراض دارند و حكم نهایی پس از اعلام نظر دیوان عالی اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام نظامیان با اشاره به خبرهای كذب منتشر شده در شبكه های اجتماعی، گفت: پرونده قتل صادق برمكی مربوط به مسایل ناموسی نبوده است.
وی ادامه داد: موضوع پرونده قتل صادق برمكی در صلاحیت دادگاه 'كیفری یك' بوده و با حضور همزمان سه قاضی به آن رسیدگی شده است؛ بر این اساس پرونده در سریع ترین زمان ممكن و در هشت ماه مورد رسیدگی قرار گرفت.
حجت الاسلام نظامیان یادآور شد: آخرین جلسه دادگاهی پرونده صادق برمكی 5.5 ساعت طول كشید و حكم پس از رسیدگی كامل به پرونده صادر شد.
به گزارش ایرنا، قاتلان صادق برمكی سال گذشته در كمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند؛ پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یك جسد ناشناس و سوخته در اطراف مهاباد، بلافاصله موضوع در دستور كار دادستانی قرار گرفت و به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده شد.
بازپرس ویژه قتل به همراه ماموران پلیس آگاهی در محل كشف جسد حاضر شدند و بازپرس نیز دستور تشخیص هویت و شناسایی قاتلان را صادر كرد.
بر اساس گفته والدین مقتول این پسر جوان در 30 شهریور سال گذشته از خانه خارج شده و برنگشته بود.
با تلاش پلیس آگاهی، دادستانی و بازپرس پرونده، قاتلانی كه در قتل این جوان مشاركت داشتند در كمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
صادق برمكی جوان 19 ساله مهابادی به دعوت دوستانش خانه را ترك كرد و سه روز بعد جسد سوخته وی در حومه مهاباد كشف شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3072/3093