بندرعباس - ايرنا - رييس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان گفت: تشكل هاي صنفي، بازاريان و كسبه هميشه همراه و همگام با دولت و نظام بودند كه مي طلبد دولت توجه ويژه اي براي كمك به اين قشر داشته باشد.

به گزارش ايرنا، عبدالمجيد جلالي روز چهارشنبه در همايش تجليل از اصناف استان هرمزگان افزود: يكي از مشكلات اساسي جامعه اصناف و مردم، دپوي كالاها در منطقه هاي آزاد قشم و كيش و خالي شدن بازار هرمزگان از كالا است.
وي يادآورشد: هم چنين هرمزگان به واسطه موقعيت جغرافيايي از سال‌ هاي دور مبادلات و مراوداتي تجاري و اقتصادي با كشورهاي حاشيه خليج ‌فارس داشته كه قطع اين مراودات موجب ورشكستي برخي از واحدهاي توليدي استان و بروز مشكلات براي بازار و مردم شده است.
رييس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان تاكيد كرد: در جهت كمك به اصناف و بازاريان، بايد بازارچه هاي ملواني تشكيل شود و سهم بازار استان از كالاهاي دپو شده در مناطق آزاد نيز تعيين شود.
جلالي خاطر نشان كرد: در ديدار اخير با وزير صنعت، معدن و تجارت، برخي از مطالبات اصلي جامعه اصناف هرمزگان از جمله ضرورت توجه به استان هاي مرزي با ايشان در ميان گذاشته شد كه نتيجه مطلوبي در بر داشت.
وي گفت: اصناف و بازاريان همان گونه كه امام راحل فرمودند بازوان ستبر انقلاب و امين مردم هستند و انتظار مي رود به اين قشر كه هميشه همراه و همگام با دولت و نظام بوده، كمك شود.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نيز در اين همايش گفت: به غير از مناطق آزاد قشم و كيش، 40 هزار واحد صنفي در اين استان در راستاي ارايه خدمت به مردم فعال هستند.
خليل قاسمي افزود: اصناف به عنوان بزرگ ترين تشكل هاي كشوري، هميشه همراه نظام و انقلاب بوده و هستند.
وي بيان داشت: شناسايي و ساماندهي واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب، نوسازي و بازسازي اصناف توليدي، توانمند سازي اصناف صادرات گرا و توسعه بازار، ارتقاي سطح كيفيت خدمات اصناف به مردم و ايجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف توليدي از برنامه هاي اجرايي امسال در حوزه اصناف است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار كرد: ادغام اتحاديه هاي صنفي، احداث ساختمان هاي اداري و نمايندگي هاي اتاق اصناف در شهرستان ها و پيگيري و اجراي طرح حمايت از كالاي ايراني از ديگر برنامه هاي حوزه اصناف در سال جاري است.
7195/7408