بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شركت پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس اعلام كرد: تا پایان امسال ظرفیت تولید بنزین یورو چهار و یورو پنج این پالایشگاه به 36 میلیون لیتر در روز می رسد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی دادور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس جمهوری به بندرعباس به منظور افتتاح مرحله دوم این پالایشگاه، افزود: هم اكنون تولید بنزین یورو چهار و یورو پنج در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 24میلیون لیتر در روز است.
وی بیان داشت: با بهره برداری از مرحله دوم این پالایشگاه، تولید روزانه 120 هزار بشكه میعانات گازی نیز به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.
دادور تصریح كرد: خوراك مصرفی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اكنون روزانه 240 هزار بشكه میعانات گازی است كه از عسلویه با یك خط انتقال تامین می شود.
مدیرعامل شركت پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس خاطر نشان كرد: بنزین تولیدی در این پالایشگاه با اكتان بالای 91 و بنزن زیر یك درصد سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.
وی بیان داشت: با كامل شدن فاز سوم پالایشگاه تا پایان سال 97 ، ایران علاوه بر خودكفایی در بنزین، صادر كننده حدود 25 میلیون لیتر بنزین خواهد شد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، به وسعت 700 هكتار در غرب بندرعباس احداث شده و این پالایشگاه، ظرفیت پالایش 36 هزار بشكه در روز میعانات گازی را دارد كه رسیدن به این ظرفیت در سه مرحله 120 هزار بشكه ای در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری كشورمان پنجشنبه هفتم تیرماه جهت بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس به بندرعباس سفر كرد.
7198/7408