ساري - ايرنا - هواشناسي مازندران نسبت به افزايش دماي هوا استان و گرما هشدار داد و اعلام كرد كه در روزهاي ابتدايي هفته آينده دماي هوا در برخي نقاط استان بر مدار 40 درجه خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا، مردم استان مازندران در روزهاي گذشته در برخي نقاط گرماي 35 درجه اي هوا را تجربه و همچنين با قطعي برق روبرو بودند .
براي امروز نيز هواشناسي مازندران دماي هواي 35 درجه سانتيگرادي در مناطق مركزي و براي مناطق كوهستاني دماي حدود 30 درجه اي پيش بيني كرد.
معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي مازندران به خبرنگار ايرنا گفت: گرماي هوا تا اوسط هفته آينده در استان پايدار است و روند افزايشي را دنبال مي كند و در اواسط هفته بعد به اوج خود خواهد رسيد.
احمد اسدي افزود: در اين مدت توصيه مي شود مردم در حد امكان از فعاليت هاي غير ضروري پرهيز نمايند و از قرارگيري در زير تابش مستقيم آفتاب خودداري كنند.
وي با يادآوري اينكه گرماي پيش رو مطابق با زمان اوج گرماي سال گذشته است، گفت: در حال حاضر سيستم هاي راداري شرايط خنك را پيش بيني نمي كنند و گرما در استان ساكن خواهد بود .
معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي مازندران اعلام كرد: درياي خزر نيز در اين روزها با موج هاي كوتاه همراه است و مردم و مسافران در محدوده طرح دريا و با رعايت نكات ايمني شنا كنند.
اسدي همچنين توصيه كرد: مردم در اين مدت در مصرف آب و به خصوص انرژي برق مديريت كنند و سيستم هاي سرمايشي خود در حالت خنك و نه سرد( 25 درجه) قرار دهند.
معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي مازندران به مرغداران، دامداران و گلخانه داران توصيه كرد كه دما و رطوبت سالن هاي خود را كنترل و تنظيم نمايند.
وي همچنين نسبت به روشن كردن آتش در مراتع، مزارع و جنگل هشدار داد و گفت: توصيه مي شود مردم و مسافران طول ايام گرم در اين مناطق از روشن كردن آتش خودداري كنند.
اسدي از كشاورزان و باغداران نيز خواست در زمان خنكي روز مزارع خود را آبياري كنند و از آبياري در اوج گرما به دليل تبخير سريع اقدام به آبياري نكنند.
گفتني است تيرماه سال گذشته نيز در مدت مشابه دماي هوا در برخي نقاط استان از مرز 43 درجه گذشت و خسارات سنگيني به تاسيسات توزيع برق وارد كرد .
مصرف برق در استان به طور ميانگين يك هزار و 300 مگاوات است كه در زمان گرماي هوا به بيش از 2 و نيم برابر افزايش مي يابد.
7335/1899