رشت - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر ضرورت همدلي و همراهي براي پيشرفت در امور مختلف گفت: مشاركت و همراهي لازمه پيشبرد اهداف نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رضوان حكيم زاده روز پنجشنبه در مراسم تكريم و معارفه مديران كل سابق و جديد آموزش و پرورش استان گيلان در رشت افزود: امروز در شرايطي كه دنياي استكبار به سركردگي آمريكا تصميم گرفته تا ملتي را به جرم استقلال طلبي با تحريم ها مجازات كند، فرصت جناح بندي نيست بلكه بايستي از همه ظرفيت هاي موجود براي پيشبرد امور در زمينه هاي مختلف از جمله در نظام تعليم و تربيت بهره گرفت.
وي با بيان اين كه هيچ شخصيتي نمي تواند و نبايد ادعا كند كه به تنهايي امر آموزش و پرورش يك استان را جلو مي برد، اظهار داشت: موضوع مشاركت و همدلي در آموزش و پرورش حائز اهميت است و بايستي به اين مهم توجه جدي شود.
حكيم زاده در ادامه سخنانش با اشاره به نقش مهم فرهنگيان در تعليم و تربيت آينده سازان كشور تصريح كرد: اگر برآيند كارهاي ما فرهنگيان بهتر شدن شرايط ياددهي براي دانش آموزان فارغ از تفاوت ها باشد، راه را درست رفته ايم.
وي ضمن قدرداني از حاجتي مديركل سابق آموزش و پرورش گيلان و اقدامات موثر انجام شده در حوزه تعليم و تربيت اين استان با مديريت او خاطر نشان كرد: در جامعه بابت اين كه يك سري از كارهايي كه از قبل انجام شده و ناديده گرفته مي شود، خسارت هاي زيادي داشته ايم.
معاون وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنانش، استان گيلان را مهد علم و دانش و پرورش انسان هاي عالم و دانشمند معرفي كرد و افزود: در اين ديار در مدارس قديم، بزرگاني پرورش يافته اند كه هر يك از آنها گنجينه اي براي تاريخ هستند.
وي با تاكيد بر همراهي و كمك به مديركل جديد آموزش و پرورش گيلان براي تعليم و تربيت فرزندان اين استان تصريح كرد: كودكان و نوجوانان اين ديار منتظرند كه همه به مسئول جديد اين دستگاه بزرگ تعليم و تربيت استان كمك كنند.
در اين مراسم طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش، نادر جهان آرا به عنوان مديركل جديد آموزش و پرورش استان گيلان معرفي و از خدمات حاجتي مديركل سابق قدرداني شد.
در سال تحصيلي گذشته بيش از 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گيلان تحصيل كردند.
7286/2007