شيراز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز با طرح اين پرسش كه آيا رفتار بانكها مبتني بر تعاليم ديني است، گفت: بانك ها با دريافت ربح، جريمه و ديركرد مردم را زمين گير كرده اند.

به گزارش ايرنا، آيت الله لطف الله دژكام در خطبه هاي نماز جمعه شيراز با اشاره به ديدار مديركل دادگستري استان با وي به مناسبت هفته قوه قضاييه اظهار داشت: اگر فردي مشغول كار اقتصادي است و بدهكار بانكي است، بي انصافي است كه اموالش مصادره شود و كارگاه يا كارخانه اش تعطيل شود و ايستادگي در برابر اين رفتار نقطه قوتي است كه برخي قضات دارند.
امام جمعه شيراز در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با بيان اين كه سالانه 15 هزار ميليارد تومان در فارس صرف قاچاق مي شود، افزود: جاي پرسش است كه اين مبالغ هنگفت از كجا تأمين مي شود؟
دژكام گفت: ما مقابل اين حركت ها مي ايستيم؛ چراكه زندگي مردم بايد بچرخد و اميدواريم با رويكرد جديد دولت و رئيس جمهور، همه حركت كنند و كسي منتظر ديگري نباشد و خود براي خدا و در راه او اقدامات لازم را انجام دهد.
امام جمعه شيراز اظهار داشت: مشكل بزرگ جامعه ما مسائل اقتصادي است و بهانه دشمن و فتنه اي كه براي ما طراحي مي كند نيز در همين زمينه است.
دژكام افزود: در اين شرايط بايد توجه كنيم كه مؤمن در برابر مشكلات اقتصادي به گونه اي و منافق به گونه اي ديگر عمل مي كند.
وي با بيان اينكه امروز عرصه بر مردم تنگ است، ادامه داد: مومن در اين شرايط به مردم كمك مي كند؛ اما منافق مي گويد كمك و حمايت نكنيم تا دست از حمايت از نظام اسلامي بردارند؛ اما كور خوانده اند؛ زيرا مومن نظام و اسلام و اهل بيت عليهم السلام را با مسائل مادي دنيا عوض نمي كنند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به بند هايي از دعاي ابوحمزه ثمالي، اظهار داشت: افرادي هستند كه براي بهره گيري از دنيا ايمان آورده اند.
امام جمعه شيراز با اشاره به اينكه همگي دشمن بيروني را مي شناسيم، بر شناخت دشمنان داخلي تأكيد كرد و گفت: در جامعه ما دو دسته افراد وجود دارند، عده اي قيامت را قبول دارند و عده اي نيز از مسلماني سوءاستفاده مي كنند.
دژكام در معرفي دسته دوم اظهار داشت: اين افراد مسلماني را به در دست گرفتن تسبيح و داشتن ريش مي دانند و معتقدند اين ظواهر به صرفه است كه گرچه ممكن است دنيا را به دست آورند؛ اما بهره اي از آخرت ندارند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به آيه 58 سوره توبه افزود: امروز روز گرفتاري ملت است و همه بايد در اين روز مراقب باشند؛ زيرا عده اي هستند كه تنها ملاكشان پول است و تا زماني كه مقام يا مسئولي پول داشت با او همراه هستند و اگر نداشت، عملكرد او را زير سوال ميبرند.
دژكام دسته دوم رفتارهاي اقتصادي منافقانه را تمسخر اعمال خير خيران خواند و گفت: اين افراد، هرگونه عمل نيك مومنان را تمسخر مي كنند اما مومنان نبايد از كوچكي كار خيري كه مي كنند، اندوهگين شوند و آن را بي تاثير بپندارند.
امام جمعه شيراز در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با طرح اين پرسش كه انقلابي بودن تا كي بايد ادامه يابد، بيان داشت: يكي از نوآوري هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره تحليل انقلاب ها اين است كه مي فرمايند انقلاب ها اگر الهي باشد، تمام نمي شوند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس ادامه داد: خداوند در قرآن مي فرمايد، ولو رهبرتان از دار دنيا برود شما بايد انقلابي بودنتان را حفظ كنيد.
دژكام با بيان اينكه اگر كسي از دين برگردد و از انقلاب دست بردارد، به خود و ملت ضرر زده است، اظهار داشت : در قرآن خداوند اين موضوع را بيان كرده است كه دشمنان اسلام مستمرا با شما مي جنگند و مي خواهند شما را از دين تان بازگردانند.
وي افزود : آمريكا خيال مي كند امت معتقد به پيامبر گرامي اسلام (ص) مانند كمونيست هاست كه بعد از مدتي از راه خود دست بردارد؛ اما الگوي اين ملت ائمه اطهار (س) است و اين پيشوايان ديني از چيزي دست برنداشته اند كه ما دست برداريم.
امام جمعه شيراز با اشاره به سخن مقام معظم رهبري كه فرمودند ترامپ را مار و مور خواهد خورد؛ اما جمهوري اسلامي با قدرت بيشتر و اقتدار ايستاده است، گفت : اگر برخي افراد كه در اوايل، انقلابي تر از ديگران بوده اند، اكنون واداده اند، دنيا و آخرت را از دست داده اند.
وي ابراز كرد : از روزگاري كه يك بهايي به مدت 13 سال نخست وزيربود تا الان كه حكومت از آن مردم است، تفاوت بسيار است گرچه مشكلاتي هست كه اشاره شد؛ اما اكر فردي از خداوند دست بردارد، خون همه شهدا ضايع مي شود.
دژكام تاكيد كرد : بايد مراقب باشيم حرفي كه از روز نخست زده ايم، شعاري تنها سياسي اقتصادي نبوده است، بلكه ما دين خواهي و خدا خواهي كرده ايم كه اگر ترك شود ضرري جبران ناپذير دارد.
7375/ 2027