مشهد-ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي گفت: طي يك سال اخير 201 نفر از اعضاي خانواده شاهد و ايثارگر در اين استان در قالب وامهاي خوداشتغالي و استخدام در بخشهاي غيردولتي مشغول كار شده اند.

حجت الاسلام حسين معصومي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 49 نفر از اين افراد در قالب ارائه طرح اشتغالزا به بنياد شهيد موفق به دريافت وام خوداشتغالي شده و بقيه نيز جذب مجموعه هاي غيردولتي مانند شركت اليت، قطار شهري مشهد و بخش خصوصي فعال در دانشگاه علوم پزشكي مشهد شده اند.
وي ادامه داد: همچنين افزون بر 600 نفر نيز طي پارسال در آزمونهاي استخدامي مجموعه هاي دولتي شركت كردند كه آمار دقيقي از جذب واستخدام آنان نيست و بسياري هنوز در مراحل مختلف آزمون، استعلام و مصاحبه هستند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي شمار فرزندان شاهد و ايثارگر جوياي كار را در اين استان پنج هزار و 500 نفر اعلام و بيان كرد: هدف از انتشار اين آمار حساس كردن مسئولان محلي و مطالبه اشتغال آفريني براي جامعه ايثارگري از آنان است.
وي گفت: در اين چارچوب دو كارگروه اشتغال در اداره كل بنياد شهيد و دو كارگروه در شهرستانهاي درگز و تربت حيدريه زير نظر فرمانداران راه اندازي شده كه اميد است با فعال شدن آن در ديگر شهرستانها خانواده شهدا و ايثارگران جوياي كار زودتر مشغول بكار شوند.
324 هزار نفر در خراسان رضوي زير پوشش خدمات بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار دارند. خراسان رضوي 17هزار و 139 شهيد، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهاي انقلاب اسلامي تقديم كرده است.
3221/1858