همدان- ایرنا- حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ملایر و بازدید از بیمارستان ها و مراكز درمانی، فرصتی شد تا بار دیگر این شهرستان شاهد رهاوردی دیگر از طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید باشد.

به گزارش ایرنا، جرقه تحول در حوزه بهداشت و درمان ملایر با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به این شهرستان رقم خورد كه این سفر دستاوردهای بسیار خوبی از جمله راه اندازی دانشكده پزشكی و پیراپزشكی، كلینیك تخصصی و ایجاد مركز آنژیوگرافی به همراه داشت.
به دنبال این دستاوردها، تكمیل و تجهیز اورژانس، تكمیل هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع)، اتاق عمل و بخش 34 تختخوابی این بیمارستان، تكمیل و تجهیز مركز غربالگری و تجهیزات بیمارستان مهر، تكمیل و راه اندازی مركز آنژیوگرافی، مساعدت برای بیمارستان خیرساز ملایر و توسعه كمی و كیفی بیمارستان های این شهر از جمله رهاوردهای سفر معاون وزیر بهداشت به این شهرستان بود.
این شهرستان در حال حاضر با دارا بودن سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دكتر غرضی و یك كلینیك تخصصی معین جنوب استان همدان در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی است و حدود 30 درصد بیماران از شهرستان های همجوار در جنوب استان از خدمات درمانی ملایر بهره مند می شود.
به همین منظور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در جریان بازدید معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواستار تصویب ملایر به عنوان مركز درمان جنوب استان همدان و اختصاص تجهیزاتی متناسب با این عنوان به این شهرستان شد.
محمد كاظمی ملایر را در انجام كارهای خیر دارای سابقه درخشانی دانست و افزود: این شهرستان در زمینه وجود خیران سلامت سرآمد استان همدان است.
وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به ملایر، ایجاد مركز آنژیوگرافی را یكی از مطالبات این سفر عنوان و بیان كرد: در این سفر دكتر قاضی زاده هاشمی دستور اجرایی شدن این مركز را داد و در جلسه اخیر نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت، مقرر شد هر چه سریعتر این مركز با كمك دانشگاه علوم پزشكی همدان راه اندازی شود.
كاظمی تكمیل و راه اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را از دیگر درخواست ها و نیازهای ضروری این شهرستان برشمرد و افزود: در حال حاضر اورژانس در چهار طبقه با هشت هزار مترمربع زیربنا در حال احداث است.
وی با بیان اینكه امسال چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای اورژانس اختصاص یافت، از معاون وزیر بهداشت و درمان درخواست كرد: در راستای سرعت بخشیدن به روند ساخت و تكمیل اورژانس ملایر اقدام شود.
نائب رئیس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم همچنین جذب رادیولوژیست در بیمارستان امام حسین(ع) و تخصص و فوق تخصص های مختلف در رشته های خون، ماتورولوژی در كلینیك تخصصی فخریه و سایر تخصص ها، تجهیز مركز غربالگری و اورژانس بیمارستان مهر ملایر از دیگر درخواست های مردم این منطقه عنوان كرد.
كاظمی گفت: با توجه به حضور پررنگ خیر ملایری در ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در روستای گوراب، انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان حمایت های لازم برای ساخت این بیمارستان را طبق قول مساعد وزیر بهداشت به عمل آورد.
وی تامین تجهیزات بیمارستان امام حسین(ع) را قابل توجه دانست و تاكید كرد: بخش 34 تختخوابی این بیمارستان نیز به صورت هتلینگ اجرا و تكمیل شود.
كاظمی از معاون وزیر بهداشت در زمینه تامین ست ویدئو آندوسكوپ در بیمارستان امام حسین(ع)، متخصص در رشته های نورولوژی و مغز و اعصاب در بیمارستان تامین اجتماعی دكتر غرضی درخواست كمك كرد.
وی همچنین دكتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را از موفق ترین، پركارترین و دلسوزترین اعضای كابینه دولت تدبیر و امید ارزیابی كرد و افزود: تحول در حوزه بهداشت و درمان و سلامت كشور قابل تقدیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان نیز با اشاره به انجام خدمات شایسته از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاكنون در این استان گفت: در حوزه هایی همچون زیرساخت ها، تجهیزات و گسترش خدمات بهداشتی و درمانی شاهد تحول های عظیمی هستیم، اما هنوز كمبودهایی وجود دارد.
حبیب الله موسوی بهار بیان كرد: در حوزه فوریت های پزشكی متوسط عملكرد آمبولانس های استان حدود 600 هزار كیلومتر بود كه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هم اكنون بیش از 60 دستگاه آمبولانس به فوریت های استان همدان اضافه شده است.
وی با اشاره به هزینه كرد میلیاردها ریال در حوزه بهداشت و درمان، رضایت مندی مردم از عملكرد این حوزه را مطلوب ارزیابی كرد و ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 350 هزار مترمربع ساخت و ساز در دانشگاه علوم پزشكی همدان داشتیم كه بخش قابل توجهی از آنها در ملایر انجام شده است.
موسوی بهار با بیان اینكه طرح های بسیاری در این استان و شهرستان در حال ساخت است، ابراز امیدواری كرد: بهره برداری از طرح های در دست ساخت شهرستان ملایر و بیمارستان خیرساز، در بهره مندی مردم ملایر و شهرستان های همجوار و حتی گردشگر سلامت داخلی و خارجی اثرگذار است.
مدیر شبكه بهداشت و درمان ملایر نیز بیان كرد: بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز ملایر با مساحت 30 هزار مترمربع در دست احداث بوده و قرار است خیر ملایری سالیانه 40 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه كند.
محسن تركاشوند افزود: تاكنون برای تملك زمین، اجرای فونداسیون و مراحل اولیه ساخت این بیمارستان، بیش از 50 میلیارد ریال توسط خیر ملایری حاج حسن توكلی هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری كرد: در بازدید امروز معاون وزیر بهداشت و درمان از روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی ملایر، وزارت بهداشت و درمان پس از تایید، مجوزهای لازم برای ساخت و تكمیل این بیمارستان را ارایه كند.
تركاشوند گفت: برای تكمیل و بهره برداری از مركز آنژیوگرافی و اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز دستور مساعدت های لازم از سوی معاون وزیر بهداشت و درمان صادر شد.
به گزارش ایرنا، دكتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز شنبه از روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز ملایر و بخش های مختلف بیمارستان های امام حسین(ع) و مهر این شهر بازدید و تصمیم های لازم برای توسعه كمی و كیفی این مراكز اخذ شد.
ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر با 260 تخت فعال و بیمارستان تامین اجتماعی دكتر غرضی با 150 تخت فعال است.
7528/2090