تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

تهران – ايرنا- شطرنج ايران در فهرست جديد ماهانه فدراسيون جهاني شطرنج ، جايگاه بيست و هشتم جهان و سوم آسيا را از آن خود كرد و «سارا خادم الشريعه» در رتبه پنجاه و پنجم برترين شطرنج بازان بانوي دنيا ايستاد.

به گزارش روز يكشنبه خبرگزاري ايرنا به نقل از روابط عمومي فدراسيون شطرنج، براساس فهرست جديد فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) در بخش استاندارد آقايان «مگنوس كارلسن» قهرمان حال حاضر جهان با 2842 واحد ريتينگ در صدر برترين شطرنج بازان جهان قرار دارد و «فابيانو كاروانا» آمريكايي و «شهريار ممديارف» آذربايجاني در رده رده هاي دوم و سوم جاي گرفتند.
همچنين در بخش استاندارد برترين شطرنج بازان بانوان جهان «هو يفان» با 2658 واحد همچنان صدرنشين است. «جو ونجون» در رده دوم و «آنا موزيچوك» در رده سوم ايستاد. در اين بخش «سارا سادات خادم الشريعه» با 2408 واحد ريتينگ در رده پنجاه و پنجم جاي گرفته است.
در بخش استاندارد شطرنج آقايان ايران، «پرهام مقصودلو» با 2636 واحد ريتينگ درصدر و «سيدمحمدامين طباطبايي» با 2590 واحد ريتينگ در رده دوم قرار دارد.
براساس اين گزارش، در رده بندي كلي ايران با ميانگين 2543 در رده بيست و هشتم جهان قرار گرفت. ايران در آسيا همچنان رتبه سوم را در اختيار دارد.
شطرنج ايران در ابتداي سال 2015با ميانگين 2479 در رده 51 جهان و ششم آسيا قرار داشت.
ورزشي**2052**1584