ياسوج- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: تمركززدايي فرهنگي تا زمان تحقق كامل آن با جديت در استان پيگيري مي شود.

رضا دهباني پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين موضوع مهم يكي از اولويت هاي اساسي مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد است.
وي افزود: تمركززدايي فرهنگي جزو سياست هاي مهم دولت دوازدهم و وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ نيز محسوب مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: شهر ياسوج در سال هاي قبل ميزبان برگزاري بسياري از برنامه ‌هاي فرهنگي و هنري اين استان بود.
دهباني پور عنوان كرد: در حالي كه اين برنامه ها در مراكز شهرستان‌ هاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد و شهرها، بخش ها و يا دهستان هاي استان به ندرت برگزار مي ‌شدند.
وي ابراز داشت: اين مشكل در حال برطرف شدن است به طوري كه برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري در زيلايي، ديشموك، ممبي، بهمئي و ديگر نقاط دورافتاده كهگيلويه و بويراحمد برگزار شده يا مي شود.
دهباني پور گفت: مهمترين اهداف برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري در مناطق مختلف كهگيلويه و بويراحمد شامل بانشاط كردن مردم، شناسايي هنرمندان توانمند و ايجاد بستر لازم براي مقابله بهتر با انواع آسيب‌ ها و ناهنجاري هاي اجتماعي است.
7535/6110