اروميه- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي پلدشت گفت: يكهزار و 650 هكتار از اراضي اين شهرستان زير كشت كلزا رفته و تاكنون سه هزار و 167 تن از اين محصول خريداري شده است.

علي اصغرزاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق پيش بيني ها قرار بود چهار هزار و 500 تن از اين محصول در پلدشت توليد شود كه به علت بارش هاي بهاري و جاري شدن سيل، اين مقدار به سه هزار و 500 تن كاهش يافت.
وي با اشاره به اينكه كشت دانه روغني كلزا جايگاه خود را در اين شهرستان پيدا كرده است، اضافه كرد: پلدشت رتبه نخست توليد كلزا را در سال جاري نيز به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: يكهزار و 650 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان زير كشت محصول كلزا رفته بود كه از اين اراضي سه هزار و 167 تن برداشت شده است و همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، شهرستان پلدشت 17 هزار هكتار اراضي قابل كشت دارد و بيش از سه تن كلزا از هر هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان پلدشت برداشت مي شود.
كلزا يكي از گياهان دانه روغني مهم در مناطق معتدل و داراي طيف وسيعي از سازگاري اقليمي بوده و داراي 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئين و 12 تا 20 درصد پوست است.
شهرستان پلدشت در شرق شهرستان ماكو، شمال آذربايجان‌غربي و در كرانه جنوبي رود ارس قرار دارد.
7132/2093