قم-ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: مي توانيم از تهديد اقتصادي دشمن براي پويايي هرچه بيشتر اين بخش استفاده كنيم و با راه اندازي قسمت هاي غيرفعال كارخانه ها، جواب گوي نياز مردم به كالاهاي تحريم شده باشيم.

به گزارش ايرنا،محمود سيجاني روز پنجشنبه درهمايش صنعت ومعدن قم باحضور فياضي مشاور وزير صنعت،معدن و تجارت درامور بين الملل افزود: ممنوعيت ورود بسياري از كالاهاي غير ضروري به كشور، موقعيت ديگري است كه صنعتگران داخلي مي توانند با سرمايه گذاري در توليد آن، ظرفيت هاي خالي خود را تكميل كنند.
وي ادامه داد: درقم براي پاسخگويي به مسائل و مشكلات صنعتگران و توليدكنندگان استان، جلسه هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به صورت مستمر برگزار و در آن پيرامون راهكارهاي اجرايي رفع موانع، تصميم گيري مي شود.
سيجاني گفت: همچنين ستاد ويژه اي در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر مسائل مرتبط با حوزه توليد و تنظيم بازار را در شرايط كنوني رصد و براي تامين كالاها و ارزاق مورد نياز مردم، تصميمات لازم را صادر مي كند.
وي بيان كرد: 51 درصد سرمايه گذاري استان در سال جاري با رقم يكهزار و 100 ميليارد تومان و 40 درصد اشتغال آن به ميزان پنج هزار تن بر اساس اسناد بالادستي در حوزه صنعت انجام مي شود.
وي ادامه داد: همچنين سهم صادرات كالاهاي ساخت استان به بازارهاي جهاني 252 ميليون دلار در سال تعيين شده است.
سيجاني گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون در تحقق اين هدف موفق بوده ايم و در اين مدت 130 ميليارد تومان سرمايه گذاري با ايجاد اشتغال جديد براي يكهزار و 100 تن در استان انجام شده است، همچنين صادرات كالاهاي توليد شده در قم تنها بر اساس آمار گمركات استان، رقم 52 ميليون دلار است كه اين مبلغ با احتساب صادرات كالاهاي توليدي قم از ساير گمركات كشور افزايش مي يابد.
در اين همايش از 22 صنعتگر استان قم در بخش هاي مختلف تجليل به عمل آمد.
2 هزار و 300 واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد كه از اين تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنايع كوچك، 75 واحد مربوط به صنايع متوسط و 63 واحد مربوط به صنايع بزرگ است؛ همچنين بيش از 53 هزار تن در واحدهاي صنعتي استان فعاليت مي كنند.
قم داراي هفت شهرك صنعتي شكوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
7405/ 6133/