شهركرد- ايرنا- معاون بهبود توليدات دامي جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري از خريد حمايتي، انجماد و ذخيره سازي 170 تن گوشت مرغ توليدي استان در بهار امسال خبر داد.

سام مرداني روز جمعه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: به منظور جلوگيري از نوسان قيمت گوشت مرغ در بازار و حمايت مستقيم دولت از محصولات توليدي، اين ميزان گوشت در سردخانه هاي استان ذخيره سازي شد.
وي افزود: در صورت كمبود گوشت مرغ در بازار و يا افزايش قيمت، گوشت ذخيره سازي شده در كمترين زمان ممكن وارد چرخه مصرف مي شود.
معاون بهبود توليدات دامي جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به توزيع روزانه 70 تن گوشت مرغ در استان توضيح داد: در سه ماه نخست امسال سه ميليون قطعه جوجه ريزي در مرغداري ها انجام شده است.
مرداني تاكيد كرد: هيچ محدوديتي از نظر تامين مرغ مصرفي در بازارهاي استان وجود ندارد و هم اكنون 2 ميليون و 340 هزار قطعه مرغ و 64 هزار جوجه بالاي 42 روز در سالن هاي پرورش مرغ استان وجود دارد.
به گزارش ايرنا، ظرفيت توليد سالانه مرغ گوشتي در 240 واحد مرغداري فعال استان 30 هزار تن است و توليد گوشت سفيد در اين خطه بيشتر از سرانه مصرف كشور گزارش شده است.
6199/6021