چابهار- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 40 كيلومتر جاده دسترسي به مزارع در طول يك سال اخير در اين شهرستان با هدف سهولت در حمل و نقل ماشين آلات و ادوات، جابجايي نهاده ها و انتقال محصولات كشاورزي ساخته شده است.

غلامحسين بامبري روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ايجاد، مرمت و بازسازي جاده هاي دسترسي بين مزارع در توسعه كشاورزي هر منطقه نقش بسزايي دارد.
وي افزود: با تامين 12 ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري 40 كيلومتر جاده دسترسي به مزارع ساخته شده است.
مدير جهادكشاورزي چابهار بيان كرد: حجم عمليات اجرايي انجام شده بيشتر از كل جاده هاي دسترسي ايجاد شده در ساليان قبل در اين منطقه بوده است.
وي گفت: همه بايد با تلاش و كار و همت مضاعف توليد ملي را افزايش داده تا بسياري از مشكلات اقتصادي، معيشتيِ و اشتغال مرتفع شود.
بامبري ادامه داد: در سال آبي جاري و تامين آب با زيركشت رفتن 13 هزار هكتار زمين كشاورزي باغي و زراعي بيش از 24 هزار نفر در بخش كشاورزي اين شهرستان مشغول بكار مي شوند.
وي برداشت 900 تن محصولات زراعي، سبزي، صيفي جات فصلي و خارج از فصل و افزون بر 80 هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغي را بخشي از ظرفيت هاي كشاورزي چابهار عنوان كرد.
مدير جهادكشاورزي چابهار تداوم خشكسالي را از مهمترين مشكلات در حوزه كشاورزي عنوان كرد و افزود: بخش كشاورزي شهرستان چابهار براثر خشكسالي، گرمازدگي، سرمازدگي و زير كشت نرفتن زمين هاي كشاورزي با خسارت 263 ميليارد توماني رو به رو شده و كشاورزان نيازمند پيگيري لازم براي جبران خسارت و كمك هاي بلاعوض هستند.
به گزارش ايرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043 **6081