اهواز - ايرنا - فرمانده پايگاه درياباني آبادان گفت: ماموران مرزباني خوزستان در چند روز گذشته 15 فروند شناور حامل كالا و سوخت قاچاق را در آبهاي ساحلي اين استان توقيف كردند.

به گزارش سه شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني مرزباني خوزستان، ماموران پايگاه درياباني آبادان با هدف مقابله با قاچاق و فروش غيرقانوني مواد سوختي در مرزهاي دريايي خوزستان، 2 فروند شناور صيادي و تجاري را به اتهام فعاليت و فروش غيرقانوني بيش از 40 هزارليتر گازوييل قاچاق شناسايي و توقيف كردند.
سرهنگ 'محمدعلي موسيوند 'بيان كرد: دلايل و مستندات موجود حاكيست كه در شناورهاي
توقيف شده با هدف صيادي، بيش از 40 هزار ليتر گازوييل با هدف فروش به دلالان كشورهاي حوزه خليج فارس بارگيري شده بود اما هيچ فعاليت صيادي انجام نگرفته بود.
وي افزود: شناورهاي مذكور توقيف و ناخداي آن به اتهام اقدام غيرقانوني و قاچاق منابع سوختي كشور دستگير و با تشكيل پرونده و مستندات قانوني تحويل مراجع قانوني شد.

** كشف بيش از 15 ميليارد كالاي قاچاق توسط مرزبانان خوزستان
فرمانده مرزباني خوزستان فرمانده مرزباني خوزستان از توقيف يك فروند شناور وكشف بيش از 15 ميلياردريال كالاي قاچاق توسط مرزبانان خوزستان خبر داد.
'عبداله نظرپور' گفت: ماموران پايگاه درياباني ماهشهر مستقر در پاسگاه دريايي 'خورزهره' ضمن توقيف يك فروند شناور باري حامل كالاي قاچاق، موفق به دستگيري 6 نفر در اين زمينه شدند.
وي بيان داشت: ماموران 110 دستگاه يخچال، 150 دستگاه كولر اسپيلت و 80 دستگاه ماشين لباسشويي قاچاق را كه با هدف عرضه در بازار داخلي كشور و بدون مجوز قانوني حمل مي شد كشف و ضبط كردند.
وي خاطرنشان كرد: ارزش محموله هاي قاچاق كشف شده توسط كارشناسان بيش از 15 ميليارد ريال برآورد شد كه به همراه متهمان پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع مربوطه شدند.

** كشف محموله سوخت قاچاق در توسط دريابانان ماهشهر
فرمانده پايگاه درياباني ماهشهر از كشف سه هزار ليتر سوخت قاچاق در آبهاي ساحلي ماهشهر خبر داد.
سرهنگ ' ايرج زكوي' بيان داشت: در راستاي طرح تشديد كنترل نوار مرزي و جلوگيري از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پايگاه درياباني ماهشهر موفق شدند 2 فروند شناور صيادي حامل سوخت قاچاق را در آبهاي شمالي خليج فارس متوقف كنند.
وي گفت: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده سه هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوييل را كه در مخازن شناور جاسازي شده بود كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 2 متهم در اين رابطه افزود: محموله كشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع ذيصلاح شد.

** توقيف شناور حامل 110 راس دام قاچاق در آبادان
فرمانده مرزباني خوزستان گفت: محموله 110 راس گوسفند قاچاق در آبهاي شمالي خليج فارس توقيف شد.
سردار 'عبداله نظرپور' با اشاره به توقيف 2 فروند شناور باري توسط ماموران پايگاه درياباني آبادان، بيان كرد: ماموران اين فرماندهي هنگام گشت زني در آبراه اروند و سواحل شمالي آبهاي خليج فارس، به 2 فروند شناور تجاري كه از بنادرخوزستان به مقصد كشورهاي حوزه خليج فارس درحركت بود مظنون شده و آنها را متوقف كردند.
وي گفت: در بازرسي دقيق از شناورهاي توقيف شده تعداد 110 راس گوسفند ايراني كه بدون مجوز قانوني و به قصد قاچاق به كشورهاي همسايه بارگيري شده بود كشف شد.
وي با اشاره به دستگيري 2 متهم در اين رابطه خاطرنشان كرد:ارزش ريالي گوسفندهاي كشف شده بالغ بر يك ميليارد ريال برآورد شده كه به همراه دام كشف شده پس از تشكيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قانوني شد.

** كشف نوشيدني قاچاق در آبادان
فرمانده پايگاه درياباني آبادان از كشف نوشيدني هاي قاچاق در آبراه اروند رود خبر داد.
سرهنگ 'محمد علي موسيوند'بيان داشت: ماموران پايگاه درياباني آبادان مستقر پاسگاه شناوري 'دهانه بهمنشير' در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، و هنگام كنترل شناورها، يك فروند شناور باري را كه به سمت آبادان در حركت بود شناسايي و متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده يك هزار و 200 قوطي نوشيدني راني قاچاق و بدون مجوز را كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 6 متهم در اين رابطه گفت: اين افراد پس از تشكيل پرونده اوليه به همراه محموله كشف شده به مرجع قضايي تحويل داده شدند.

** كشف 2 تن صيد غيرمجاز توسط دريابانان ماهشهر
جانشين مرزباني خوزستان گفت: 2 صياد غيرمجاز در آبهاي شمالي خليج فارس دستگير و يك هزار و 800كيلوگرم ماهي صيد شده كشف شد.
سرهنگ نادر سهيلي بيان كرد:ماموران درياباني آبادان هنگام گشت زني در آبهاي شمالي خليج فارس به يك فروند قايق تندرو به سرنشيني 2 نفر مظنون شده و آن را توقيف كردند.
وي گفت:در بازرسي از شناور توقيف شده مقدار يك هزار و 800كيلوگرم ماهي كه بدون مجوز قانوني صيد شده بود كشف و هر 2 متهم دستگير و به همراه قايق توقيف شده به مقر درياباني ماهشهر منتقل شدند.
سرهنگ سهيلي با اشاره به هوشياري مرزبانان خوزستان در صيانت از سرمايه ملي در آبهاي ساحلي خاطرنشان كرد: كارشناسان ارزش ريالي اين محموله را بالغ بر 540 ميليون ريال برآورد كردند كه پس از تشكيل پرونده مقدماتي همراه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع مربوطه شدند.

** كشف محموله 14 ميلياردي كالاي قاچاق در آبهاي ساحلي خوزستان
فرمانده مرزباني خوزستان از توقيف يك فروند شناور تجاري در آبهاي شمالي خليج فارس و كشف و ضبط 14 ميليارد ريال لوازم خانگي قاچاق خبر داد.
سردار 'عبداله نظرپور' بيان كرد: دريابانان پايگاه درياباني ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور خور زهره، در راستاي حمايت از توليد داخلي و مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، موفق شدند يك فروند شناور تجاري حامل كالاي قاچاق را كه از كشورهاي حوزه خليج فارس به مقصد بندر 'سجافي'در حركت بود، شناسايي و متوقف كنند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده 160 دستگاه يخچال، 80 دستگاه كولر گازي، 140 دستگاه لباسشويي و 80 دستگاه ظرفشويي كه همگي قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلي كشور بارگيري شده بود كشف و ضبط كردند.
وي با اشاره به دستگيري 6 متهم در اين رابطه گفت : كارشناسان ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه را 14 ميليارد ريال ريال برآورد كرده اند كه پس از تشكيل پرونده مقدماتي به همراه متهمان تحويل مراجع قانوني شدند.

** توقيف شناور حامل بيش از 7 ميليارد ريال كالاي قاچاق در خوزستان
فرمانده مرزباني استان خوزستان گفت: يك فروند شناور تجاري در آبهاي شمالي خليج فارس توقيف و هفت ميليارد و 700 ميليون ريال لوازم خانگي قاچاق از آن كشف و ضبط كرد.
سردار 'عبداله نظرپور' بيان داشت: دريابانان پايگاه درياباني ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور خورزهره، در راستاي حمايت از توليد داخلي و مبارزه با قاچاق كالا و ارز ، موفق شدند يك فروند شناور تجاري حامل كالاي قاچاق را كه از كشورهاي حوزه خليج فارس به مقصد بندر 'سجافي'در حركت بود، شناسايي و متوقف كنند.
فرمانده مرزباني خوزستان افزود: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده 150 دستگاه يخچال، 40 دستگاه كولر گازي و 480 ليتر روغن موتور كه قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلي كشور بارگيري شده بود كشف و ضبط كردند.
وي با اشاره به دستگيري 6 متهم در اين رابطه گفت:متهمان به همراه كالاهاي مكشوفه پس از تشكيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قانوني شدند.

** توقيف سه فروند شناور صيادي غيرمجاز و فعال در عرصه سوخت قاچاق در آبهاي ماهشهر
جانشين مرزباني خوزستان بيان كرد:سه هزار و 500ليتر سوخت قاچاق از سه فروند شناور صيادي در آبهاي ساحلي ماهشهر كشف و ضبط شد.
سرهنگ ' نادر سهيلي' افزود:ماموران در بازرسي از شناورهاي توقيف شده سه هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق را از نوع گازوييل از اين شناورها كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 3 متهم در اين رابطه گفت:محموله كشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تكميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع ذيصلاح شد.

** كشف محموله بزرگ لوازم جانبي موبايل قاچاق در خوزستان
فرمانده مرزباني خوزستان از توقيف يك فروند شناور تجاري در آبهاي شمالي خليج فارس و كشف بيش از 10 ميليارد ريال لوازم جانبي موبايل قاچاق خبر داد.
سردار 'عبداله نظرپور' بيان داشت: دريابانان پايگاه درياباني آبادان مستقر در پست كنترل خسروآباد ، در راستاي حمايت از توليد داخلي و مبارزه با قاچاق كالا و ارز ،موفق شدند يك فروند شناور تجاري حامل كالاي قاچاق را كه از كشورهاي حوزه خليج فارس به مقصد بندر 'خرمشهر'در حركت بود، شناسايي و متوقف كنند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از شناور توقيف شده 21 هزار و 330 قطعه لوازم جانبي گوشي موبايل از قبيل شارژر، برد گوشي، ال سي دي، باطري، هندزفري و قاب گوشي همراه كه همگي قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلي كشور بارگيري شده بود كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 6 متهم در اين رابطه گفت: كالاهاي مكشوفه پس از تشكيل پرونده مقدماتي به همراه متهمان تحويل مراجع قانوني شد.
7158/ 6037