سنندج - ایرنا - مدیركل روابط عمومی استانداری كردستان گفت: تصادف تانكر حامل سوخت نفتا با یك اتوبوس در سنندج موجب كشته شدن 11 نفر از مسافران اتوبوس و زخمی شدن هفت نفر دیگر شد.

هیرش رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه بامداد امروز در بلوار دكتر حسینی شهر سنندج روی داد و بر اثر برخورد تانكر از پشت با اتوبوس انفجار شدیدی رخ داد و اتوبوس مسافربری آتش گرفت و در میان شعله های آتش سوخت.
وی افزود: چهار مسافر اتوبوس و سه نفر از سرنشینان خودروهای عبوری نیز در این حادثه مصدوم شدند كه با استفاده از آمبولانس به مراكز درمانی شهرستان سنندج اعزام و تحت درمان قرار گرفتند.
رضایی با بیان اینكه مصدومان این حادثه رانندگی ساعتی پس از مداوا از مراكز بیمارستانی این شهرستان ترخیص شدند، تاكید كرد: علت وقوع این حادثه توسط كارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سنندج نیز گفت: در این حادثه كه بامداد امروز روی داد یك تانكر حامل سوخت نفتا از مسیر شمال به جنوب بلوار دكتر حسینی سنندج در حركت بود كه با اتوبوسی كه خارج از ترمینال متوقف بود، برخورد می كند.
سرهنگ رمضان نادری با بیان اینكه بر اثر این برخورد و بواسطه محموله سوختی تانكر، اتوبوس مسافربری آتش می گیرد، اظهار داشت: علت اصلی این حادثه توسط كارشناسان در دست بررسی است.
شاهدین عینی اما می گویند، اتوبوس پس از خروج از ترمینال برای اینكه مسافران دیگری را خارج از محوطه ترمینال سوار كند و تعداد مسافرانش را افزایش دهد، مدتی در كنار بلوار متوقف بود كه تانكر سوخت با آن برخورد می كند.
بامداد روز گذشته نیز یك دستگاه اتوبوس تهران مریوان در گردنه صلوات آباد (24 كیلومتری سنندج) دچار آتش سوزی شد و این دستگاه اتوبوس به طور كامل در آتش سوخت اما به مسافران آن آسیبی وارد نشد.
تانكرهای سوخت كه حامل نفتا هستند، از شهرستان مریوان وارد كردستان شده و از طریق جاده این استان مواد سوختی را به استان های جنوبی كشور منتقل می كنند، عبور این تانكرها از جاده استان كردستان معمولا با حوادث مختلفی از جمله سقوط در دره ها و تصادف با خودروهای دیگر همراه است.
بهمن مرادنیا استاندار كردستان به مناسبت این حادثه دلخراش و كشته شدن 11 نفر از هم استانی ها با صدور پیام تسلیتی سه روز عزای عمومی در كردستان اعلام كرد.
شهرستان سنندج با 500 هزار نفر جمعیت مركز استان كردستان است.
3020/9102